پایان عملیات امداد و نجات در کاشمر با ۱۱۵ مصدوم و ۴ فوتی

فرماندار کاشمر گفت: عملیات امداد و نجات در شهرستان کاشمر صبح امروز با ۴ کشته و ۱۱۵ مصدوم به پایان رسید.

به گزارش اعتمادساز، حجت الله شریعتمداری امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: عملیات امداد و نجات دقایقی پس از زلزله پنج ریشتری دیروز این شهرستان آغاز شد و صبح امروز  به پایان رسید، متاسفانه بر اثر وقوع این زلزله 4 نفر از هموطنان‌مان فوت و 115 نفر زخمی شدند.

وی افزود: وضعیت کاشمر در حال حاضر در شرایط عادی قرار دارد و همه دستگاه ها برای برقراری آرامش در این شهرستان تلاش کردند و حضور استاندار خراسان رضوی و معاونینش ساعتی پس از وقوع زلزله نیز نقطه قوت این اتفاق بود.

فرماندار کاشمر خاطرنشان کرد: از 115 مصدوم این زلزله در حال حاضر 20 نفر از آنها در بیمارستان بستری هستند و حال عمومی آنها مساعد است، همچنین 3 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

شریعتمداری افزود: 7 نقطه در اطراف شهرستان کاشمر برای اسکان موقت زلزله‌زدگان در نظر گرفته شد و از روز گذشته در کنار دستگاه‌های خدمت‌رسان، مردم نیز به یاری زلزله‌زدگان آمده بودند.

وی با اشاره به وقوع سه پس لرزه 2 ریشتری در کاشمر، گفت: عملیات بازسازی مناطق زلزله‌زده از چند روز آینده آغاز خواهد شد.

فرماندار کاشمر بیان کرد: عملیات بازسازی مناطق زلزله‌زده از چند روز آینده آغاز خواهد شد که برای خسارت‌های جزیی بر اساس تعهد بیمه حوادث، تا سقف 900 میلیون ریال به هر واحد اختصاص خواهد یافت و منازلی که خسارت کامل دیده‌اند نیز به‌زودی در لیست پرداخت خسارت قرار می‌گیرند.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید