مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: دومین مرحله واریز سرانه دانش آموزان عشایری در کشور به صورت سه برابری به حساب مدارس عشایری تا هفته آینده واریز میشود.
به گزارش اعتمادساز، علی تیرگیر مال خلیفه در برنامه دوره توانمندسازی آموزگاران عشایر خراسان رضوی وجود معلم توانمند، محتوای آموزشی و مدیرتوانمند را سه کلید اصلی تربیت تمام ساحتی بر اساس سند تحول بنیادین دانست.
وی افزود: اولین، مهمترین و کلیدیترین مولفه تحقق تربیت دانش آموز تمام ساحتی وجود معلم توانمند است، آموزگاران و معلمان در این قالب باید فراتر از وظایف سازمانی تعریف شده عمل کنند، بنابراین معلمان در مناطق کم برخوردار نیز باید توانمند و به عنوان فرد آموزش دهنده دارای تواناییهای تمام ساحتی باشند.
تیرگیر مال خلیفه عنوان کرد: معلمان در مناطق عشایری در تمام ساعات شبانه روز در جایگاه تربیتی برای دانش آموزان قرار دارند و این درحالی است که معلم نه تنها با زبان بلکه با ذهن، فکر و رفتارش باید آموزش بدهد.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین به عنوان یک سند بالادستی برای نظام تعلیم و تربیت محسوب میشود، ادامه داد: تمام ساحتی بودن معلمان در مناطق کم برخوردار یک الزام اساسی برای تحقق تعلیم و تربیت در سند تحول بنیادین است.
تیرگیر مال خلیفه عنوان کرد: براساس اساسنامه مدارس عشایری در سال 1393 باید سرانه دانش آموزان عشایری حداقل به صورت سه برابر پرداخت شود که با تلاشهای دولت در اسفند ماه سال گذشته، این اساسنامه برای اولین بار در کشور به ثمر نشست.
وی خاطرنشان کرد: 23 شهرستان خراسان رضوی دارای خانوارهای عشایری با شرایط کوچ روی هستند و 9 هزار دانش آموز عشایر در سراسر استان محصل میباشند و از این بابت خراسان رضوی جزو استانهای برتر دانش آموزان عشایری زیر پوشش است.
تیرگیر تصریح کرد:سبک زندگی مستقل عشایری باعث شده که این قشر ولایت مدار و وفادار به نظام جمهوری اسلامی کمتر مطالبهگر باشند، برای گذر از این وضعیت همت مضاعف و کار جهادی لازم است تا جامعه عشایری از شاخصهای برخورداری و آموزشی بالاتری بهره مند شوند که تشکیل دفتر توسعه عدالت آموزشی عشایر در وزارت آموزش و پرورش نیز در همین راستا انجام شده است.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی عشایر وزارت آموزش و پرورش، مولفه تعلیم و تربیت تمام ساحتی را وجود محتوای آموزشی تمام ساحتی عنوان کرد و افزود: این محتوا شامل کتاب، برنامه درسی و بسته آموزشی میشود.
وی از دارا بودن 230 باب مدرسه عشایری د رخراسان رضوی خبرداد و تاکیدکرد: اگر معلم محور تحول باشد، مدیر مدرسه علمدار و ستون تحول است و مدیر مدرسه نقش مهمی در تعلیم و تربیت تمام ساحتی دارد.
تیرگیر مال خلیفه خاطرنشان کرد: سرانه سه برابری دانشآموزان عشایری پس از 9 سال در دولت سیزدهم محقق شده است و دومین مرحله واریز سرانه دانش آموزان عشایری در کشور به صورت سه برابری به حساب مدارس عشایری تا هفته آینده واریز میشود.
تسنیم