هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: افزایش سرعت وزش باد و ماندگاری هوای گرم، پدیده جوی غالب در مناطق مختلف این استان تا روزهای ابتدایی هفته آینده پیش‌بینی شده است.

به گزارش اعتمادساز، زهرا مبشری‌نسب افزود: در این مدت سرعت وزش باد به ویژه در نواحی بادخیز گاهی شدید، همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، با احتمال بروز خسارت و انتقال ذرات گرد و غبار به نواحی مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: گرمترین روزهای خراسان رضوی در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده رخ خواهد داد، به طوریکه در این دو روز دمای هوای روزانه در اغلب نقاط گرمسیر استان به ۴۵ درجه سلسیوس و دمای هوای در مشهد به بیش از ۴۰ درجه می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به هشدار سطح زرد این اداره کل پیرامون افزایش دما بیان کرد: این هشدار به منظور مدیریت بحران استان و تمهیدات لازم برای مقابله با گرما صادر شده است.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته دمای هوای مشهد بین ۲۵ تا ۳۷ درجه سلسیوس بالای صفر در نوسان بوده است، بیشینه دمای هوای این کلانشهر ۳۸ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای امشب مشهد به ۲۴ درجه خواهد رسید.

مبشری‌نسب اظهار کرد: قوچان با کمینه دمای هوای ۱۷ درجه سلسیوس و شهرستان‌ سرخس با بیشینه دمای هوای ۴۲ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

وی گفت: همچنین در این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌های داورزن با سرعت ۵۸ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید