به گفته معاون برق و انرژی وزیر نیرو 44 برنامه مدیریت مصرف برق برای گذر از پیک مصرف در تابستان پیشبینی شدهاست.
همایون حایری، معاون برق و انرژی وزیر نیرو با بیان اینکه مدیریت مصرف از دیدگاه روابط عمومی بیشترین بهره را به همراه خواهد داشت، گفت: میزان بهرهوری یک اقدام مدیریت مصرفی از دیدگاه روابط عمومی برابر با 100 اقدام دیگر میتواند خروجی و نتیجه مثبت و ارزشمند به همراه داشته باشد.
به گزارش ایلنا، همایون حایری با تاکید بر اهمیت مشارکت فعالانه بخش تولید در حوزه مدیریت مصرف، گفت: به واسطه این امر، همکاران روابط عمومی سختی کار در بخش تولید را به استحضار عموم مردم میرسانند، ضمن اینکه تحقق این امر با نگاه جمعی و یکپارچهسازی موضوعات پیشروی روابط عمومی در بخش تولید همراه خواهد شد.
حایری با تاکید بر اهمیت پیشبرد اقدامات در حوزه مدیریت مصرف، یادآور شد: چنانچه در بخش مصرف 1000 مگاوات صرفهجویی صورت گیرد، معادل بیش از 1500 مگاوات نیروگاه در بخش تولید صرفهجویی میشود. باید 30 هزار مگاوات مصارف سیستمهای سرمایشی در زمان اوج بار مصرف تابستان امسال، از طریق اقدامات استاتیکی و نیز دینامیکی مدیریت مصرف کاهش یابد.
وی با بیان اینکه برای گذر از پیک مصرف تابستان سالجاری، 140 اقدام برنامهریزی شده است، گفت: 31 مورد از این 140 برنامه را اقدامات بخش مدیریت مصرف و تقاضا و 13 مورد را اقدامات ستادی و همکاری تشکیل میدهد؛ به طورکلی 44 برنامه در ارتباط با مدیریت مصرف پیشبینی شده که مسئولیت آن با فعالان روابط عمومی صنعت برق کشور است.