نظارت بر مصرف برق ادارات خراسان رضوی تشدید شد

شرکت توزیع برق خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به افزایش گرمای هوا در هفته جاری نظارت بر مصرف برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان تشدید شده و در صورت عدم رعایت الگوی مصرف، برق آنها محدود خواهد شد.

به گزارش اعتمادساز به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به پیش بینی افزایش مصرف در هفته پیش رو، نظارت بر مصرف برق تمامی دستگاه های اداری و اجرایی استان با استفاده از سامانه های رصد بر خط کنتورهای هوشمند و بازدید میدانی ارزیابان، با هدف بررسی روند کاهش مصرف برق و استفاده از مولدهای اضطراری در ساعات اوج بار، تشدید شده است.

این اطلاعیه می افزاید: ادارات و دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی مطابق با مصوبه هیات وزیران باید مصرف برق را در ساعات اداری ۳۰ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل و در ساعات غیراداری ۶۰ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل کاهش دهند.

شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در این اطلاعیه اعلام کرده است که با توجه به الگوهای جوی و پیش بینی های انجام شده؛ در هفته جاری نیز استان خراسان با هوایی گرم، مواجه و به دنبال آن مصرف برق نیز افزایش قابل ملاحظه ای خواهد داشت لذا ضمن قدردانی از همراهی هم استانی های عزیز خواهشمند است با تداوم این همراهی در هفته جاری، کاهش حداکثری مصرف برق و خودداری استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج بار ما را در ارائه خدمات هرچه بهتر یاری کنند.

براساس اعلام شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، اوج مصرف برق در تابستان امسال در استان به هزار و ۵۵۱ مگاوات در شب رسید که در مقایسه با پارسال حدود سه درصد بیشتر است.

شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک در سطح استان به جز شهرستانهای مشهد و طرقبه شاندیز دارد که مربوط به بخشهای خانگی، صنعتی، کشاورزی، اداری و تجاری هستند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید