مشکلات مالی تیم فوتبال سپنتای تربت‌حیدریه را در آستانه واگذاری قرارداده است

سرپرست تیم فوتبال سپنتای تربت‌حیدریه با بیان این که به دلیل مشکلات مالی توان ادامه تیم‌داری را ندارم گفت: به ناچار تنها تیم نماینده شهرستان تربت‌حیدریه و استان خراسان رضوی در جام حذفی را به فرد حقیقی یا حقوقی که دارای بنیه مالی قوی باشد واگذار می‌کنم.

به گزارش اعتمادساز، سعید نکویی با بیان این که هم اکنون در لیگ برتر استان مشغول بازی هستیم و به زودی دیدارهای جام حذفی نیز آغاز خواهد شد افزود: برای ادامه حضور قدرتمندانه به دست کم ماهی ۳۰۰ میلیون ریال پول نیاز داریم.

وی ادامه داد: تاکنون نیز بیشترین حمایت از خارج تربت‌حیدریه نصیب ما شده است و به عنوان نمونه شرکت معین کانساران توس (شهرستان کلات) به ما کمک مالی می‌کند یا یکی از شرکت‌های صنعتی گناباد پیشتر اعلام کرده بود تیم را به آنجا ببریم اما عرِق به خاک تربت حیدریه، ما را برآن داشت تا کج‌دار و مریز اینجا بمانیم.

سرپرست تیم فوتبال سپنتای تربت‌حیدریه گفت: بی‌مهری مسوولان اقتصادی بخش دولتی و خصوصی این خطه به کنار، حتی زمانی که سپنتا در آغاز راه و به دنبال بازیکن از باشگاه‌های بومی بود نیز با ما همکاری نکردند.

نکویی افزود: حتی با دست‌اندرکاران زعفران و مالکان معادن طلای تربت حیدریه نیز نامه‌نگاری کردم اما پاسخی دریافت نکردیم و بر همین اساس چنانچه حامی مالی پیدا شود که تمامی هزینه‌های تیم را متقبل شود، حاضریم با نام و هویت مورد درخواست وی تیم را هدایت کنیم.

در ارتباط با این اظهارات، رییس اداره ورزش جوانان تربت‌حیدریه گفت: صنایع این خطه توان مالی آن‌چنانی برای حمایت از بخش ورزش را ندارند و البته توقعی هم نمی‌توان از آنها داشت اما در عرصه تولید زعفران، تربت‌حیدریه دارای شرکت‌های توانمند خوبی است که البته توجه چندانی به ورزش قهرمانی ندارند.

مجید رضایی افزود: هر چند سرپرست تیم سپنتا تلاش زیادی برای جذب حامی مالی دارد اما در عین حال باید توجه داشت که این یک رویه عادی است که به طور غالب تیم‌داری در ایران بسیار سخت و در این خطه بسیار دشوارتر است و نباید این افراد با شنیدن پاسخ منفی از میدان به در شوند.

وی اظهار کرد: در عین حال به عنوان متولی ورزش برای حل مشکل مالی تمامی رشته‌های ورزشی در حد توان اداری، تلاش می‌کنم.

شهریور ماه گذشته سرپرست تیم فوتبال سپنتای تربت‌حیدریه هزینه ثبت نام برای شرکت در جام حذفی را ۳۵۰ میلیون ریال اعلام و اظهار کرد که قادر به پرداخت این مبلغ نیست.

انتشار خبر ایرنا در این خصوص موجب شد مبلغ مورد نیاز از طریق دفتر نماینده مردم منطقه در مجلس تامین شود.

تیم فوتبال سپنتای تربت حیدریه پارسال و در پایان رقابت‌های لیگ برتر فوتبال خراسان رضوی به عنوان تنها تیم استان و برای نخستین بار در تاریخ فوتبال تربت‌حیدریه، مجوز راه‌یابی به جام حذفی فوتبال کشور را از آن خود کرد.

بر این اساس تیم فوتبال سپنتا در آخرین بازی فوتبال لیگ استان مقابل میزبان خود سفیدجامگان مشهد، نتیجه را ۳ بر ۲ واگذار کرد و با قرار گرفتن در رده دوم جدول، جواز صعود به رقابت‌های جام حذفی کشور را به دست آورد و علاوه بر آن موفق به کسب مجوز حضور در لیگ دسته سه کشور شد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید