مسابقات کشوری کونگ‌فو با حضور ۱۸ استان در مشهد

مسئول کمیته مسابقات انجمن کونگ‌فو کشور گفت: مسابقات کشوری کنگ فو نونهالان و نوجوانان در مشهد با حضور ۳۰۰ ورزشکار از ۱۸ استان کشور و با شرکت ۲۰ تیم آغاز شد.

به گزارش اعتمادساز، سعید نردلو در حاشیه مسابقات کونگ‌فو کشور گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مسابقات کشوری کونگ‌فو نونهالان و نوجوانان با حضور 300 نفر شرکت‌کننده از 18 استان کشور در مشهد در حال برگزاری است؛ این مسابقات در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود و امروز مراسم افتتاحیه و فردا مراسم اختتامیه و اهدای جوایز برگزار خواهد شد.

وی افزود: این دوره از مسابقات مختص پسران است و هنوز مشخص نیست که میزبانی مسابقات دختران به کدام استان واگذار خواهد شد. همچنین در صورت موفقیت این دوره، در آینده مسابقات جوانان و بزرگسالان نیز برگزار خواهد شد؛ میزبانی مشهد بسیار عالی بوده و از زحمات استاد اعظمی و کادر اجرایی وی تقدیر و تشکر می‌کنم.

نردلو بیان کرد: امیدواریم امسال مجوز اعزام تیم به مسابقات خارج از کشور را بگیریم و بتوانیم تیمی منسجم برای مسابقات بین‌المللی آماده کنیم. البته برای حضور در مسابقات بین المللی نیاز به اسپانسر داریم.

مسئول کمیته مسابقات انجمن کونگ‌فو کشور در ادامه به میزبانی و تاریخ برگزاری کونگ‌فو بانوان در رده سنی نونهالان و نوجوانان اشاره و بیان کرد: تاریخ مسابقات تا پایان 27 و 28 آذر ماه مشخص شده اما هنوز هیچ استانی برای میزبانی مسابقات جوانان اعلام آمادگی نکرده است. امیدواریم استان‌ها برای میزبانی اعلام آمادگی کنند تا بتوانیم مسابقات بانوان را نیز به بهترین شکل برگزار کنیم.

نردلو به تأثیر ورزش کنگ فو بر روح و جسم کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: ورزش کونگ‌فو نه تنها بر جسم بلکه بر روح و جان بچه‌ها تاثیر می‌گذارد و آن‌ها را برای مواجهه با چالش‌های زندگی آماده می‌کند. امیدواریم بتوانیم با این ورزش، نوجوانان و جوانان را به افراد موثری در جامعه تبدیل کنیم.

امتیازات ویژه برای هیئت‌های ورزشی خراسان رضوی در میزبانی مسابقات کشوری

قربان اعظمی مسئول هیئت کونگ‌فو  و هنرهای رزمی خراسان رضوی اظهار داشت: مسابقات کشوری کونگ‌فو و هنرهای رزمی در دو رده سنی نونهالان و نوجوانان با حضور حدود 300 نفر شرکت‌کننده و 100 نفر عوامل اجرایی، داوران و مربیان، در حال برگزاری است که در مجموع، 400 نفر در این دوره از مسابقات شرکت دارند.

وی افزود: این مسابقات از صبح امروز آغاز شده و تا فردا، جمعه پنجم مرداد، ادامه خواهد داشت. برگزیدگان این مسابقات حدود ساعت چهار یا پنج عصر مشخص و در مراسم اختتامیه، مدال قهرمانی و حکم قهرمان کشوری به آنان اهدا خواهد شد.

اعظمی با اشاره به نام مقدس این مسابقات(جام امام رضا(ع)) گفت: این دوره از مسابقات به نام مقدس امام رضا (ع) برگزار می‌شود و پس از پایان مسابقات و مشخص شدن نفرات اول تا سوم، به آنان مدال قهرمانی و حکم قهرمان کشوری با امضای فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی اهدا خواهد شد.

مسئول هیئت کونگ‌فو  و هنرهای رزمی خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد: با انعکاس مثبت این مسابقات در کشور و فدراسیون، امکان میزبانی دوره‌های بعدی نیز برای استان فراهم شود.

اعظمی عنوان کرد: در این مسابقات تیم‌هایی از 20 استان کشور حضور دارند و تهران و خراسان رضوی هر کدام دو تیم ارائه داده‌اند. در مجموع، مسابقات با حضور 22 تیم از سراسر کشور آغاز شده است.

وی از حمایت‌های اداره ورزش و جوانان استان خراسان رضوی تقدیر کرد و گفت: یکی از اهداف اصلی فدراسیون و اداره ورزش و جوانان استان، فراهم کردن شرایط مناسب برای میزبانی مسابقات کشوری است. هر هیئتی که بتواند در این راستا قدم‌های مثبتی بردارد، از امتیازات ویژه‌ای برخوردار خواهد شد.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید