مدیر آموزش و پرورش بردسکن: کمبود نیروی پرورشی و مشاوره در مدارس بردسکن احساس می‌شود

مدیر آموزش و پرورش بردسکن گفت: کمبود مشاور و نیروی پرورشی در شهرستان احساس می‌شود، لذا همه معلمان و مدیران مدارس باید مشاور باشند و با کمک کارشناسان، دانش آموزان را هدایت کنند.

به گزارش اعتمادساز، علی چراغیان ظهر پنجشنبه در مراسم تجلیل از ۹۳ منتخب طرح و برنامه‌های آموزش ابتدایی شهرستان بردسکن که در سالن همایش مدرسه شهید عاشوری با حضور مسؤولین شهرستان اظهار کرد: این موفقیت‌های بزرگ حاصل اراده، دانش افزایی، تلاش و همفکری و برنامه ریزی درست و صحیح معلمان و عوامل اجرایی حوزه آموزش ابتدایی شهرستان است.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن با ادامه با اشاره به شکل گیری شخصیت دانش آموزان در دوره دبستان افزود: در دوره ابتدایی اولیا دانش آموزان جهت تعلیم و تربیت دانش آموز را به طور کامل در اختیار آموزگار قرار می‌دهند، در حالی که در دوره متوسطه این گونه نیست و این نشان دهنده وظیفه خطیر معلم در دوره ابتدایی است.

وی یکی از بهترین ثروت‌های این شهرستان را داشتن فرهنگیان پر توان و همراه دانست و بیان کرد: راه موفقیت آموزش و پرورش فقط با هماهنگی و همکاری بین فرهنگیان به‌ویژه مسؤولین ستادی هموار می‌شود و این مهم در اداره آموزش و پرورش بردسکن با به کارگیری نیروهای جوان، انقلابی، متعهد و نخبه به وضوح دیده می‌شود.

چراغیان کلید ترسیم آینده‌ای روشن و درخشان برای شهرستان و استان را در دست معلمان دانست و افزود: معلمان موتور محرک نوید بخشی و امید آفرینی در بین نسل‌های امروز و فردا و کارخانه انسان سازی در جامعه ایران اسلامی هستند.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن دانش آموزان را سرمایه‌هایی گران‌بها در مکتب معلمان برشمرد و گفت: باید نسبت به رشد و تربیت صحیح و اصولی آنان منطبق بر موازین الهی و ایرانی اسلامی مسؤولیت پذیر باشیم.

وی معلم را پایه گذار و زمینه ساز تمدن نوین اسلامی برشمرد و گفت: همه باید تلاش کنیم تا در چارچوب سند تحول بنیادین دانش آموزان را به حیات طیبه الهی برسانیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از ۹۳ دانش آموز، مدیر و معاونین مدارس، آموزگاران که در جشنواره جابر ابن حیان، طرح تابان و طرح شهید همت حائز رتبه در شهرستان، استان و کشور شده‌اند، تجلیل به عمل آمد.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید