لزوم تخصیص اعتبارات عمرانی بیشتر برای رفع فرسودگی زیرساخت‌ها و بهسازی معابر

به گزارش اعتمادساز، حسین عبدالله زاده در دومین نشست فصلیشوراهای اجتماعی محلات منطقه یک گفت: منطقه یک تامین کننده بخش عمده‌ای از درآمدهای شهرداری مشهد در بین مناطق سیزده گانه است،اما نیازمند توجه بیشتری در موضوعات بهسازی و بازپیرایی معابر،فضای سبز و زیرساخت‌های شهری به جهت قدمت بالا و فرسودگی زیاد می باشد. همراهی خوب شوراهای اجتماعی محلات با شهرداری منطقه یک در حل مشکلات و برپایی مراسمات و رویدادها ستودنی است. 

مشاور شهردار و مدیر منطقه یک شهرداری مشهد مقدس اظهار کرد: امسال اعتبارات عمرانی منطقه و اعتبارات تفویض شده ستادی بالغ بر  ۴۰۰میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که جای تقدیر و تشکر از اعضای شورای اسلامی شهر و مجموعه مدیریت شهری دارد، که در بحث بودجه  به ما کمک کردند تا بتوانیم بخشی از نیازهای منطقه را با اعتباراتی که بازگشایی و موافقت امه آن به منطقه ابلاغ  خواهد شد برطرف کنیم .

حسین عبدالله زاده گفت: با توجه به اهمیت بحث اقتصاد که یکی از مهم ترین موضوعات حال حاضر کشور می باشد، با منابع مالی که برای بودجه درآمدی منطقه یک بسته شده است،می توانیم بگوییم این منطقه بیشترین درآمد را در بین مناطق دارد، چرا که این ظرفیت در منطقه وجود دارد و در سال های قبل نیز مشخص کرده ایم که می توانیم در آمد را تعیین شده را وصول نماییم.  

وی تصریح کرد: ما در سال جاری بالغ بر ۲هزار و ۵۰۰میلیارد تومان در آمد را در منطقه یک وصول خواهیم کرد و به خزانه شهرداری واریز خواهد شد،که این مبلغ نسبت به سال قبل۳۴ درصد افزایش داشته است و تاکنون به همت همکاران حوزه های شهرسازی و درآمدی منطقه و با مشارکت شهروندان نزدیک به ۱۳هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال یعنی ۵۴ درصد درآمد در سطح منطقه وصول شده است، که نسبت به زمان طي شده در منطقه در ده سال اخیر  بی نظیر بوده است .   

وی ادامه داد: بخشی از اعتبارات تفویض شده به منطقه به عنوان منابع مصارف در نظر گرفته شده است ؛ امسال ۳۰۰ هزار متر مربع را در بحث اجرای روکش و لکه گیری آسفالت معابر هدف قرار داده ایم که تا کنون ۶۰هزار متر مربع روکش آسفالت در سطح منطقه یک انجام شده است .

شهردار منطقه یک افزود: در سال گذشته ۴۰هزار متر مربع آسفالت روکش و لکه گیری انجام شده و اعتبار در نظر گرفته شده در این رابطه، از ۱۰میلیارد تومان سال گذشته به ۹۰ میلیارد تومان در سال جاری  افزایشپیدا کرده است .      

مشاور شهردار مشهد مقدس با بیان اینکه منطقه یک با وجود ظرفیتهای بی شمار ، بیشترین فرسودگی را با توجه به قدمت  منطقه در زیرساخت ها و موضوعات عمران شهری دارد، گفت:در حوزه کانال ها ، پیاده رو سازی و لکه گیری های آسفالت و …   نیاز به به روزآوری و بهسازی محسوس است که  از این رو در سال گذشته ۲ هزار و ۷۰۰ متر با اعتبار ۲۲میلیاردتومان کانال کشی انجام شده است و  امسال بیش از ۶هزار و ۵۰۰ متر با اختصاص بودجه ۵۹ میلیاردی مدنظر است. 

 وی افزود: در موضوع مرمت بهسازی جداول نیز امسال بالغ بر ۷ هزار متر طول با بیش از ۱۱میلیارد تومان انجام خواهد شد که ۱۱ مسیر شهریو معبر محلی منطقه با در نظر گرفتن اولویت نیاز به مرمت و درخواست های شهروندی در بحث کانال و جدول پوشش می دهد.

شهردار منطقه یک مشهد در ادامه با اشاره به اینکه در سطح منطقه پیادهروهای فرسوده زیادی نیز داریم که نیاز به اصلاح و رسیدگی دارند، تصریح کرد:  امسال پیش بینی بهسازی بیش از ۵۱هزار متر مربع از این پیاده رو ها با صرف اعتبار بالغ بر ۸۰میلیارد تومان در دستور کار داریم، که در ۶ معبر از معابر اصلی منطقه را در سال جاری پیاده رو سازی انجام خواهیم داد و تاکنون بخشی از اعتبارات باز شده و با باز گشایی سایر اعتبارات بقیه پروژه نیز انجام خواهد شد .

مشاور شهردار مشهد گفت: منطقه یک یکی از فقیرترین مناطق در حوزه سرانه فضای سبز است و مجموع فضای سبز منطقه یک شامل بوستان هایمحلی ، لچکی و آیلند خیابان ها  و …

حدود ۵۰ هکتار است که کمتر از مساحت پارک ملت می باشد، و برای توسعه  هم در تامین زمین مشکل  برای تبدیل به فضای سبز داریم و امسال حدود ۶۵میلیارد تومان برای نگهداشت فضای سبز هزینه می کنیم که صرف موضوعات مختلفی از هرس و نگهداشت و آبیاری تا کاشت درختان و گونه های جدید می شود.

                                                                                                                                                                         شهردار منطقه یکتاکید کرد: در موضوع رفت و روب معابر نیز بالغ بر ۴ میلیون متر مربع از سطح منطقه توسط پاکبانان عزیز  و نیروهای خدمات شهری هر روز رفت و روب می شود که البته ما به لطف شهروندان فهیم و قانونمند و تلاش پاکبانان زحمتکش، یکی از تمیزترین مناطق شهری محسوب می شویم .  

                                                                                                                                                                         وی افزود: در خصوص تناژ زباله و سرانه ان نیز روزانه 100 تن زباله جمع آوری می گردد و هزینه این عملیات روزانه حدود ۴۰۰ میلیون تومان میباشد که در مجموع هزینه نگهداشت ما در حوزه فضای سبز و رفت و روب روزانه بیش از ۶۰۰ میلیون تومان است .

عبدالله زاده خاطر نشان کرد: امسال به لطف مصوبه اعضای شورایاسلامی شهر مشهد ۳ پروژه شاخص را در منطقه بعد از ابلاغ و باز گشاییاعتبار آغاز خواهیم کرد  که یکی از آنها توسعه فرهنگسرای انتظار است که به عنوان تنها مرکز فرهنگی منطقه یک ، اصلا در حد یک فرهنگسرا نیست و نیاز به رسیدگی و توسعه دارد .

او گفت: امسال این عملیات با توسعه فرهنگسرا در محل فعلی آن به مساحت  ۸۰۰ مترمربع عرصه ، اجرایی خواهد شد و شاهد توسعه فرهنگسرا در ۵ طبقه به صورت محیطی مدرن به لحاظ وسعت و گنجایش خواهیم بود .

گفتنی است :هم اکنون پروژه مطالعاتی آن در دست انجام است و اسناد سازه ای تکمیل و مطالعات  نمای آن در دست طراحی است  ،چرا که معتقدیم نمای این سازه باید متناسب با فرهنگ انتظار و به عنوان نماییماندگار  طراحی شود .

شهردار منطقه یک مشهد مقدس یکی از مشکلات شهروندان منطقه یک را پراکندگی ادارات ستادی و حوزه های اجرایی شهرداری منطقه یک برشمرد و اظهار کرد: در این راستا نیاز به تجمیع فرماندهی از لحاظ ساختاریساختمانی داریم و از همین رو باید اعتباراتی که از سوی شهرداری  به منظور توسعه ساختمان شهرداری منطقه یک در نظر گرفته و درخواست شده است،هر چه زودتر تخصیص یافته و امیدواریم با نظر مساعد اعضایشورای اسلامی شهر در اصلاح بودجه سال جاری اقدامات لازم در اینخصوص انجام شود.

عبدالله زاده در ادامه به تشریح  یکی دیگر از معضلات منطقه یکپرداخت و گفت: موضوع دیگری که موجب نارضایتی و انتظاراتی از سویشهروندان منطقه است بافت فرسوده آبکوه است، که متاسفانه ۲۰ سال است طرحی بر آن حادث گردیده ولی کاری  پیش نرفته است و اکنون این طرح در مرحله بازنگری است .

وی تصریح کرد: امیدواریم مطابق ضابطه های موجود و مطالعاتی که در حوزه های مختلف انجام شده است، اصلاحات مورد نیاز انجام و زودتر بتوانیم پاسخگوی  ساکنین محترمو باشیم .

مشاور شهردار مشهد در ادامه با تاکید بر این موضوع که در بحث مدیریت شهری ۳۸ دستگاه درگیر هستند، گفت: باید از ظرفیت شورایاسلامی شهر در ساماندهی این بافت استفاده شود و مشکلاتی نظیر جمع آوری فاضلاب که در این محدوده انجام نشده است ، با پای کار آمدن سایردستگاه های مربوطه به نتیجه برسد .

عبدالله زاده در ادامه مباحث خود خاطر نشان کرد: یکی از موضوعاتی که منطقه یک با آن روبه روست تمرکز مجتمع های درمانی، بیمارستان ها و مطب پرشمار پزشکان در منطقه است که در کنار آن وجود دیگر حرف و بخش های این حوزه و به تبع آن تردد بالای مراجعین آنها باعث ازدحام وترافیک بالایی در معابر منطقه شده است ،که تلاش داریم با توجه به مذاکرات قبلی و گذشته با بیمارستان قائم  و همراهی دانشگاه  علوم پزشکی  همانند بيمارستان امام رضا(ع)، پارکینگی برای مراجعین در داخل بيمارستان ایجاد شود، که امیدواریم با همراهی علوم پزشکی و پیگیری اعضای محترم شورا این امر هرچه زودتر محقق گردد.

عبدالله زاده در بخشی دیگر با اشاره به اینکه منطقه یک شهرداری مشهد از لحاظ زیرساخت ها رو به فرسودگی می رود و نیازمند رسیدگی ویژهاست، اظهار کرد: اعضای شورای محلات این منطقه همواره در تمامیموضوعات در کنار مجموعه شهرداری قرار گرفته اند و در حوادث و رویدادهای مختلفی که پشت سر گذاشتیم همچون برگزاری انتخابات ، مراسم های ملی و مذهبی و مناسبت ها  و همچنین در سیل اوایلامسال همراه ما بوده اند که جای تقدیر و تشکر ویژه دارد .

دیدگاهتان را بنویسید