طغیان سرخک از افغانستان و عراق به ایران

در حین سفر عتبات چناچه فردی مبتلا به سرخک شود حتما و قطعا مراقبت‌های لازم را انجام داده و از آن‌جا که بیماری‌های ویروسی در سنین پایین خفیف‌تر بوده و با افزایش سن این بیماری‌ها واکنش‌های بیشتری در بدن نشان می‌دهند، بهتر است افراد مسن از قرار گرفتن و نزدیکی با افراد مبتلا به سرخک جلوگیری کنند.

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌گوید: از اواخر سال ۱۴۰۰ به بعد به دلیل ورود اتباع و مهاجران افغان طغیان‌های مکرر شیوع سرخک صورت گرفت.

به گزارش اعتمادساز؛ زهرا نهبندانی می‌افزاید: بعد از طغیان شیوع سرخک به دلیل ورود اتباع مهاجر و افغان، این ویروس بین مردم عامه ایران نیز شیوع پیدا کرد.

وی اظهار می‌کند: از مرداد ماه ۱۴۰۱ که طغیان سرخک در ایران شیوع پیدا کرده و تا این لحظه هم‌چنان این ویروس در گردش بین مردم است.

نهبندانی بیان می‌کند: متاسفانه شیوع سرخک در کشور عراق به شدت بالا بوده و آمار سرخک به نسبت سال‌های گذشته افزایش ۱۰ برابری داشته است.

وی تاکید می‌کند: به جهت شیوع سرخک در کشور عراق، بهتر است افراد زیر ۱۵سال چناچه واکسیناسیون سرخک خود را تکمیل نکرده قبل از سفر عتبات نسبت به تکمیل واکسیناسیون سرخک اقدام کنند.

نهبندانی توضیح می‌دهد: در حین سفر عتبات چناچه فردی مبتلا به سرخک شود حتما و قطعا مراقبت‌های لازم را انجام داده و از آن‌جا که بیماری‌های ویروسی در سنین پایین خفیف‌تر بوده و با افزایش سن این بیماری‌ها واکنش‌های بیشتری در بدن نشان می‌دهند، بهتر است افراد مسن از قرار گرفتن و نزدیکی با افراد مبتلا به سرخک جلوگیری کنند.

وی ادامه می‌دهد: بیماری سرخک از طریق تنفس منتقل شده پس افراد مبتلا حتما از ماسک استفاده کنندو علایم بیماری را به مراکز بهداشت درمان در طول مسیر در میان گذاشته و استراحت و مایعات درمانی را در دستور کار خود قرار بدهند و از سرایت بیماری به افراد دیگر جلوگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید