شکل‌گیری 100 مدرسه تراز سند تحول بنیادین در خراسان رضوی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: یکی از موضوعات مهم آموزش و پرورش در آینده بحث اجرایی شدن سند تحول بنیادین است و امیدواریم در سال تحصیلی جدید تعداد ۱۰۰ مدرسه در مسیر تحول استان به دو یا سه برابر این تعداد برسد.

به گزارش اعتمادساز، سید امیر شوشتری اظهار داشت:در دولت رئیسی نقشه راه اجرایی شدن سند تحول در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد که از مطالبات همیشه مقام معظم رهبری بود و دوم برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین چه چیزی لازم است تا بتواند سند را اجرا کند؟ تربیت نیروی انسانی؛ که وزارت آموزش و پرورش با این دو کار بزرگ که در اردیبهشت ماه انجام داد دو دوره بسیارخوب برای پرورش نیروی انسانی مورد نیاز خراسان رضوی پیش‌بینی کرد.

وی افزود: دوره تربیت مدرسان سند تحول که از 24 تا 29 خرداد در اردوگاه امام رضا(ع) سپاه برگزار شد و در حال سازماندهی یک جمعیت 10هزار نفری از فرهنگیان استان برای شرکت در دوره های تربیت مدرس و آشنایی با سند تحول بنیادین هستیم و مدرسین آماده می‌شوند تا برای معلمین کلاس برگزار کنند.

شوشتری خاطرنشان کرد: موضوع مهم بعدی این است که تربیت نیروی انسانی در مدرسه باید اتفاق بیفتد، به همین خاطر سال گذشته 100 نفر از مدیران مقطع ابتدایی و متوسطه را شناسایی کردیم که شاخص‌ها و ویژگی ‌از تحول در آنها وجود داشت و مدارس آن ها مدارس در مسیر تحول بود؛ برای این مدیران دوره آموزشی برگزار شد تا نسبت به سند تحول بنیادین توجیه شوند و بتوانند مدرسه خود را با سرعت بیشتری در این مسیر پیش ببرند و هم اکنون نیز در حال رصد آنان هستیم.

وی بیان کرد: در این کار نیز آموزش و پرورش خراسان رضوی توانست از استان های پیشتاز باشد مانند جشنواره «الفتا» (الف تا تحول) که برای اولین بار در خراسان رضوی مرحله استانی آن شکل گرفت و تعداد کثیری از همکاران در آن شرکت و از آن بازدید داشتند.

مدیر کل آموزش وپرورش خراسان رضوی تاکیدکرد: معتقدیم افراد برای تحول، هرچند که خود در این زمینه کار کرده باشند نیاز به ایده دارند و «الفتا» این ایده ها را به اشتراک گذاشت و امیدواریم در مرحله کشوری نیز خراسان رضوی پرقدرت شرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال تحصیلی جدید تعداد 100 مدرسه در مسیر تحول استان به دو یا سه برابر این تعداد برسد.

شوشتری ادامه داد: برای رسیدن به این هدف، رهیاران تحول (که 120 نفر حضوری و مجازی آموزش های لازم را دیده اند) و مدرسان تحول (که درحال حاضر 23 نفر هستند و می توانند در سال های آینده رهیاران جدید را از بین معلمان آموزش دهند) می‌توانند خراسان رضوی را به تحول برسانند و این اتفاق منجر  به شکل گیری مفهوم مدرسه تراز می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: برای اینکه یک مدرسه به عنوان مدرسه تراز سند تحول بنیادین شناخته و معرفی شود نیاز به رشد در 5 محور محور مدیریت و راهبری مدرسه ،محور برنامه تربیت، محیط تربیت،فرایند یاددهی یادگیری و تربیت بدنی و سلامت  دارد.

شوشتری اظهارداشت: برای رشد مدارس در این 5 محور، اولیا مدرسه، دانش آموزان و مراکز و موسسات غیردولتی باید به کمک آموزش و پرورش بیایند تا بتوانیم ان مدارس دولتی را رشد داده و به جایگاه مدارس تراز برسانیم و حتی توسعه و الگوی  پیشرفت سایر استان ها شویم.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید