شورای اطلاع‌رسانی به کمک مدیریت آب کشاورزی در خراسان‌رضوی آمد

رییس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: شورای اطلاع‌رسانی بخش کشاورزی که برای نخستین بار در این استان فعالیت خود را آغاز کرده است، نقش مهمی در مدیریت آب کشاورزی با توجه به کم‌آبی و بحران آب در خراسان رضوی دارد.

به‌گزارش اعتمادساز، علیرضا مشکانی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از سند شورای اطلاع رسانی بخش کشاورزی استان‌افزود: شورای اطلاع رسانی بخش کشاورزی با توجه به نیازهای سازمان جهت اطلاع رسانی وسیع به مخاطبان بخش بزرگ کشاورزی و بهره مندی از خدمات تمام دستگاه های مرتبط با کشاورزی فعال شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت مساله اطلاع رسانی و اخذ تصمیم های مهم در این حوزه، ابلاغ تمامی اعضای شورای مزبور توسط رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید شده و بر ضرورت فعالیت هرچه سریع تر این شورا تاکید شده است.

به گفته وی، تصویب راهبردها، سیاستها و برنامه های کلان حوزه اطلاع رسانی و ارتباطات و تعیین شاخص های اصلی آن، تعیین خط مشی و راهبردهای لازم جهت اتخاذ تدابیر لازم در اطلاع رسانی، پیگیری منابع مالی، اعتباری و تامین نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری جهت اجرای پروژه های اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه ای، پیش بینی سازو کار در جهت تنویر افکار عمومی از جمله برنامه های شورای اطلاع رسانی بخش کشاورزی است.

مشکانی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع در این شورا، مدیران روابط عمومی دستگاه های وابسته به سازمان جهاد کشاورزی عضویت دارند و در فاز دوم، نمایندگان تشکل ها و اتحادیه های مرتبط نیز در جهت توسعه اقدامات به این شورا افزوده خواهند شد.

هم اکنون ۸۹ درصد از آب تولیدی در استان خراسان رضوی در بخش کشاورزی مصرف می شود.

در حال حاضر از مجموع ۳۷ دشت استان خراسان رضوی، نیمی در شرایط ممنوعه بحرانی قرار دارد و وجود چاههای غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از منابع آبهای زیرزمینی مهمترین علت بحرانی شدن وضعیت دشت‌های استان عنوان شده است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید