شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی بر فروش بلیط پروازهای اربعین نظارت دارد

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی گفت: شرکت فرودگاه‌های استان بر عدم فروش بلیت سفر اربعین در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد نظارت دارد و این اقدام برای اولین بار اجرایی شده است.

به گزارش اعتمادساز، محمود امانی‌بنی افزود: برنامه‌ریزی برای پروازهای اربعین از هفته‌های گذشته در فرودگاه‌ بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد آغاز شده و در این فرودگاه علاوه بر هماهنگی پروازهای استانی به عتبات، هماهنگی برای پروازهای فرودگاه‌های مرزی از جمله اهواز، آبادان، کرمانشاه و ایلام نیز انجام شده است.

وی اضافه کرد: رویکرد امسال فرودگاه‌های استان در تقویت پروازهای اربعین، استفاده از ناوگان بزرگ‌تر با صندلی مسافری بیشتر است و تاکنون ۹۷ پرواز فوق‌العاده ویژه زوار حسینی در مسیرهای نجف و بغداد برقرار شده است.

مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی ادامه داد: تعیین نرخ بلیط پروازهای رفت و برگشت مشهد به نجف و بغداد برعهده سازمان هواپیمایی کشوری است و در داخل فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد هیچ برنامه‌ای برای فروش بلیت سفر اربعین وجود ندارد و فروش فقط از طریق سایت‌های اینترنتی، شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرتی انجام می‌شود.

امانی بنی افزود: فرودگاه مشهد پس از فرودگاه امام خمینی (ره)، بیشترین پروازهای اربعین را به خود اختصاص داده است .

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتار، پس از فرودگاه «مهرآباد» تهران، دومین فرودگاه پرترافیک کشور است، به طور میانگین روزانه بیش از ۱۸۰ پرواز از فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد انجام می‌شود و در حوزه پروازهای خارجی، بیش از ۵۰ درصد پروازها، متعلق به مقصد نجف و بغداد است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید