رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی: برندسازی باید در دانشگاه‌ها تدریس شود

انسیه سروش

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی گفت: امروز برندسازی باید بر اساس پایه علمی ایجاد شود؛ باید برای ایجاد روند آموزشی در دانشگاه‌ها، واحدهای آموزشی مبنی بر برندسازی برای آموزش به دانشجویان در نظر گرفته شود و برندسازی از حالت تجربی به علمی تغییر کند.

به گزارش اعتمادساز، محمد حسین روشنک افزود: حدود 20 سال قبل موضوع تجدید برند در ایران را در یک مقاله مطرح و بعد پیگیری کردم. واحدی با عنوان «برند» در اتحادیه صادرکنندگان تشکیل و چندین همایش و گردهمایی هم با همین مضمون در اتحادیه برگزار شد. همچنین بولتن برند نیز در اتحادیه منتشر میشد که بعدها انتشار آن توسط انجمن مدیران صنایع ادامه پیدا کرد.
وی یادآور شد: درهر مقطع زمانی، برندهای تاریخی خوب یا بد وجود داشتند، هر برند تنها به علت برند بودن لزوما خوب نیست. برند تنها منحصر به کالا نیست بلکه انواع برندهای تاریخی، علمی، شخصیتی، مسئولیتی، کارآفرینی و اجتماعی در کشور داریم. ایثارگری یک برند و شهدا در دوران دفاع مقدس از برندهای اصلی شخصیتی کشور ما هستند. برند را نباید کوچک شمرد و باید برای حفظ آن را کوشید.
رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت ترویج تولید بدون کارخانه و نقش این موضوع در برندسازی، خاطر نشان کرد: نخستین پروانه تولید بدون کارخانه کشور در خراسان رضوی برای یک واحد تولیدی صادر شده و امیدواریم این فرهنگ در عرصه تولید کشور توسعه یابد.
روشنک تصریح کرد: اگر برندسازی درستی در ایران انجام می‌شد، امروز در کشور جنس قاچاق نبود. قاچاق کالا تنها با برندسازی مناسب، تولید با کیفیت و رقابتی متوقف خواهد شد. اگر در صنعت پوشاک برندهای متعدد و معتبری داشتیم از صنعت پوشاک ترکیه هراسی نداشتیم. باید تلاش کنیم تا با دنیا رقابت کرده و امروز بسیاری از شرکت‌های ایرانی در حال رقابت با دنیاست. چرا در تبلیغات برند در نظر گرفته شده و برای ایجاد برند سرمایه‌گذاری صورت نمی‌گیرد؟ هزینه کردن برای برند بالاترین منفعت را برای کشور ایجاد می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید