رئیس جمهور: به هیچ وجه نمی‌خواهیم قیمت بنزین را افزایش دهیم/ تلاش دولت بر این است که بورس برای سهامداران یک سازمان اطمینان بخش باشد

رئیس جمهور در ادامه سفر خود به استان قم، شامگاه جمعه در دیدار با اعضای شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تشکر از زحمات دولت‌ها و مجالس و مدیران پیشین گفت: در شرایط خاصی دولت را تحویل گرفتیم، طوری که حتی برای پرداخت حقوق مرداد کارکنان دولت با مشکل روبه رو بودیم، اما در این مدت بدون استقراض از بانک مرکزی، حقوق‌ها پرداخت شدت.

به گزارش تابناک، وی با تشریح تلاش‌های دولت در ماه‌های ابتدایی تحویل گرفتن دولت، افزود: با انجام واکسیناسیون گسترده، شمار فوتی‌ها اکنون ۲ رقمی شده، کالا‌های اساسی به میزان کافی ذخیره سازی شده، و فروش نفت هم افزایش یافته است. رئیسی ایجاد سامانه «بازرگام» را اقدامی موثر و ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: به لطف خداوند در بازار کالا کم نداریم و برای کنترل قیمت‌ها برنامه‌ریزی‌های خوبی شده است.

رئیس جمهور اتمام پروژه‌های نیمه تمام را در کشور یکی از مهم‌ترین اهداف دولت سیزدهم اعلام و تصریح کرد: تنها بخش دولت که اجازه کلنگ‌زنی دارد، وزارت راه و شهرسازی است که باید طرح ملی مسکن را طبق قانون اجرایی کند. رئیسی در مورد شایعه افزایش نرخ بنزین گفت: ما به هیچ وجه نمی‌خواهیم قیمت بنزین را افزایش دهیم، بلکه در حال بررسی طرح‌هایی هستیم که نحوه توزیع سهمیه بنزین را عادلانه کند که آن هم فعلا آزمایشی و محدود اجرا می‌شود تا آثار مثبت و منفی آن را دقیق و میدانی ارزیابی کنیم.
رییس جمهور: دولت برای بازگشت اطمینان به بورس تلاش می‌کند

آیت الله سیدابراهیم رییسی، شامگاه جمعه و در برنامه پایانی سفر دو روزه خود به قم در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در مدرسه علمیه امام کاظم(ع)، برای بازگشت آرامش به بورس در ستاد اقتصادی دولت ۱۰ تصمیم گرفته و با اجرای این تصمیمات وضعیت بورس طی روزهای گذشته کاملا متفاوت شده است. وی خاطرنشان کرد: نوسانات طبیعی در بورس قابل تحمل است، ولی نوساناتی که سبب نگرانی مردم می شود، نمی توان تحمل کرد.

رییسی با اشاره به مهار تورم گفت: دولت تصمیمات تورم زا مانند استقراض از بانک مرکزی کنار گذاشته و از طرفی با پیگیری برخی امور مانند توسعه صادرات به دنبال درآمدزایی بیشتر است؛ عدم خلق نقدینگی بعنوان یکی از مباحث مهم در کاهش تورم از سیاست های اصلی دولت است. وی با اشاره به آغاز سیر نزولی تورم، بیان داشت: هم اکنون تورم در سطح کشور شکل روند نزولی به خود گرفته و با ادامه این وضعیت کنترل و سیر نزولی تورم در آینده کاملا نمایان خواهد شد.

رییس جمهور بیان کرد: راه اندازی سامانه بازرگان یکی از اقدامات دولت برای بازگرداندن آرامش به بازار و کنترل تورم است، دولت به دنبال این است که محصولات و کالاهای مورد نیاز جامعه را در حد نیاز فراهم کرده و با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید