دبیر علمی چهارمین کنگره بیماری‌های کولورکتال: ژنتیک 80 درصد در ابتلا به سرطان روده بزرگ موثر است

دبیر علمی چهارمین کنگره بیماری‌های کولورکتال گفت: عوامل ژنتیکی و خانوادگی ۸۰ درصد در ابتلا به سرطان روده بزرگ نقش دارد و این مهم ضرورت چکاپ سالانه را می‌طلبد.

به گزارش اعتمادساز، عباس عبداللهی ظهر یکشنبه در نشست خبری چهارمین کنگره بیماری‌های کولورکتال که در بیمارستان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: برای کاهش سن ابتلاء به این سرطان باید سطح آگاهی جامعه ارتقا پیدا کند.

دبیر علمی چهارمین کنگره بیماری‌های کولورکتال در مورد آمار ابتلاء به این بیماری اشاره و بیان کرد: بر اساس آمارهای جهانی ۱۷ درصد از مبتلایان به سرطان روده بزرگ در سنین زیر ۵۰ سال قرار دارد و در این میان ۳۰ درصد سرطان‌های روده بزرگ در مشهد مربوط به افراد ۵۰ تا ۶۰ سال و بقیه در سنین بالای ۶۰ سال گزارش شده است.

وی در خصوص زمان برگزاری نشست ابراز کرد: این کنگره از سوم تا پنجم مرداد با همکاری آستان قدس، بیمارستان رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بیمارستان رضوی برگزار خواهد شد.

عبداللهی در پاسخ به این پرسش که چه عواملی در ابتلاء به این بیماری تأثیر دارد، اظهار کرد: عوامل ژنتیکی و خانوادگی ۸۰ درصد در ابتلاء به سرطان روده بزرگ نقش دارد و این مهم ضرورت چکاپ سالانه را می‌طلبد.

دبیر علمی چهارمین کنگره بیماری‌های کولورکتال با بیان اینکه در این همایش جراحی زنده از اتاق عمل را خواهیم داشت، افزود: جلسات تعاملی برای به اشتراک گذاشتن مطالب علمی و نیز چالش‌های تشخیصی و درمانی سرطان‌های کلون و رکتوم و کارگاه مراقبت‌های مربوطه از جمله برنامه‌های این کنگره سه روزه است.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید