حوادث ترافیکی نوروزی در تربت جام افزایش یافت

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: حوادث ترافیکی طی طرح سلامت نوروزی دانشکده علوم پزشکی تربت جام در مقایسه با نوروز پارسال هشت درصد افزایش یافته است.

به گزارش اعتمادساز، علی لطفی افزود: کارشناسان اورژانس ۱۱۵ این دانشکده در شهرستانهای تربت جام و صالح آباد از تاریخ ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ماه کنونی۸۵۷ ماموریت اورژانسی انجام داده اند که ۱۵۷ مورد از این ماموریت ها مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت در مناطق زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی تربت‌ جام یک نفر بر اثر حوادث ترافیکی نوروزی فوت کرد و ۳۹۹ بیمار و مصدوم نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: افزایش حوادث ترافیکی متاثر از میزان سفرها، بی توجهی رانندگان به قوانین، وضعیت جاده و ایمنی وسیله نقلیه است.

لطفی افزود: هزار و ۷۱۹ تماس در بازه زمانی ذکر شده با مرکز ارتباطات اورژانس تربت جام برقرار شده که ۲۸۴ مورد آن معادل ۱۶.۵ درصد مزاحمت بوده است.

شهرستان مرزی تربت جام در ۲۵۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع شده است.

۳۱۰ هزار نفر جمعیت شهرستان‌های تربت جام و صالح آباد زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی تربت‌ جام قرار دارند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید