حضور ۱۴۰ ناشر در نمایشگاه کتاب حوزه علمیه خراسان قطعی شده است

معاون علمی حوزه علمیه خراسان گفت: حضور ۱۴۰ ناشر کشور با ۱۴ هزار عنوان کتاب در هشتمین نمایشگاه تخصصی کتابهای حوزوی و معارف اسلامی این حوزه در مشهد قطعی شده است.

به گزارش اعتمادساز، حجت الاسلام مهدی رضایی افزود: همچنین نمایندگان ناشرانی از عراق، لبنان و مصر در این نمایشگاه که با ۹۰ غرفه در مجتمع حوزوی حسینیه آیت الله شاهرودی مشهد برگزار می شود حضور دارند.

وی ادامه داد: سال ۹۴ و در نخستین دوره این نمایشگاه ۲۰ ناشر حضور داشتند که اکنون این رقم به ۱۴۰ ناشر رسیده که نشانگر اقبال ناشران و علاقه‌مندان به این نمایشگاه است.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان گفت: این نمایشگاه از ۳۰ شهریور آغاز می شود و تا هفتم مهر ادامه دارد و روزهای اول و چهارم مهرماه به بازدید بانوان اختصاص دارد.

وی ادامه داد: ساعت فعالیت نمایشگاه از ساعت هشت و نیم صبح تا ۱۷ و در روزهای شلوغ تا ساعت ۱۹ است.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان گفت: در حاشیه نمایشگاه کارگاههای مختلف نویسندگی، مقاله نویسی، تندخوانی و تقویت حافظه نیز برگزار می‌شود.

رضایی افزود: از نمایشگاه پارسال کتاب حوزه علمیه خراسان رضوی حدود هفت هزار نفر بازدید کردند.

حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۴۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۴۶ مدرسه علمیه تحت نظر ۲ هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است. هم اکنون بیش از ۴۰ جلسه درس خارج و ۴۰۰ جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.

حوزه علمیه خراسان، مدارس علمیه استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی را زیر پوشش دارد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید