ثبت بیش از ۳ هزار تماس مزاحمتی با اورژانس ۱۱۵ تربت‌جام از ابتدای امسال

مسئول اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: از ابتدای سال جاری تعداد ۳ هزار و ۳۸۶ مورد تماس مزاحمتی ثبت شده است.

به گزارش اعتمادساز، علی لطفی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا ۲۶ شهریورماه ۲۰ هزار ۹۲۶ مورد با اورژانس ۱۱۵ تربت‌جام تماس برآر شده است، افزود: طی این مدت تعداد ۷ هزار و ۲۲۶ مأموریت انجام شده است و ۶ هزار و ۷۱۹ مددجو تحت درمان قرار گرفتند.

وی همچنین با اشاره به اینکه طی این مدت تعداد ۴ هزار و ۸۶۸ بیمار به مرکز درمانی بیمارستان سجادیه و مهر مادر منتقل شدند، عنوان کرد: از ابتدای امسال ۵۳۶ بیمار در محل درمان و تعداد ۴۵۴ مورد استقرار در برنامه‌ها داشته است.

مسئول اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام با ابراز تأسف از تماس‌های مزاحمتی با اورژانس گفت: از ابتدای امسال ۳ هزار ۳۸۶ مورد تماس مزاحمتی با اورژانس ۱۱۵ داشتیم که به نوعی موجب اخلال در سایر مأموریت‌های اورژانس می‌شود.

وی اظهار کرد: مزاحمت‌های تلفنی از یک طرف فرصت تماس بیماران نیازمند به خدمات اورژانس را به دلیل اشغال بودن خطوط ارتباطی از بین می‌برد که باعث  آسیب یا فوت بیماران و مصدومان می‌شود و از طرفی باعث کاهش توان کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی در مرکز ارتباطات و در برخی موارد پرسنل عملیاتی می‌شود.

لطفی تصریح کرد: نیاز به خدمات اورژانسی، برای اغلب مردم و حتی برای خود مزاحم یا خانواده و آشنایان نامبرده، ممکن است پیش بیاید پس بهتر است با اشغال بی‌مورد تلفن ۱۱۵ اورژانس با جان حادثه دیدگان بازی نشود.

رئیس مرکز اورژانس تربت‌جام ادامه داد: برخی از این مزاحمت‌ها نیز منجر به مأموریت‌های کاذب و اعزام آمبولانس می‌شود که علاوه بر هدر رفتن هزینه و سرمایه‌های ملی به علت تردد آمبولانس‌ها در مسیرها می‌تواند بار ترافیکی را افزایش دهد و حادثه‌ساز باشد و نیز فرصت خدمات‌رسانی به بیماران و مصدومان واقعی را از بین ببرد.

وی تاکید کرد: زمان طلایی برای اورژانس و افراد حادثه دیده بسیار مهم و حیاتی است و حال اگر به هر طریق این فرصت از دست برود در این صورت ممکن است با جان باختن فرد یا افراد، چندین خانواده با از دست دادن عزیزان خود برای همیشه داغدار شوند.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید