ثبت‌نام 60 درصد دانش‌آموزان خراسانی برای کتب درسی

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تاکنون ۶۰ درصد دانش آموزان استان نسبت به ثبت سفارش کتاب اقدام کرده اند و امیدواریم اولیا و مدیران مدارس هرچه سریع تر نسبت به ثبت کتاب دیگر دانش آموزان اقدام کنند.

به گزارش اعتمادساز، صفدر سلطانی با بیان اینکه از دیماه کتاب‌ها در حال ارسال از تهران به خراسان رضوی است ،اظهارداشت: تاکنون 50 درصد کتاب‌های خراسان رضوی به دستمان رسیده؛ همچنین مدت یک ماه است توزیع کتاب های درسی به ادارات نواحی، شهرستان ها و مناطق آغاز شده است، اما توزیع کتاب به مدارس از شهریورماه شروع می‌شود.

وی ادامه داد: وزارت براساس پیش بینی‌ها 70 درصد کتاب ها را به استان اختصاص می‌دهد و بقیه کتاب‌‌ها زمانی قطعی و ارسال می‌شود که ثبت سفارش‌ها در سامانه سیدا قطعی شود.

سلطانی با بیان اینکه یکی از بزرگ ترین کتاب رسانی‌های کشور در خراسان رضوی انجام می شود، تاکیدکرد: هر سال حدود 15 میلیون جلد کتاب درسی تحویل اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی می‌شود و تاکنون 50 درصد آن به استان تحویل شده است.

وی عنوان کرد: ارزش کتاب‌های درسی استان خراسان رضوی با احتساب اختصاص یارانه دولتی بیش از یک هزار و 300 میلیارد تومان است که دانش آموزان فقط یک دهم آن را پرداخت می‌کنند و 90 درصد دیگر از محل یارانه‌های دولتی پرداخت می‌شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کتاب های درسی خراسان رضوی از مبدا تهران با بیش از 300 تریلی و با وزنی بالغ بر 3 هزار و 300 تن به مبدا مشهد حمل می‌شود.

سلطانی با بیان اینکه تاکنون 60 درصد دانش آموزان استان نسبت به ثبت سفارش کتاب اقدام کرده اند، تصریح کرد: امیدواریم اولیا و مدیران مدارس هرچه سریع تر نسبت به ثبت کتاب دیگر دانش آموزان اقدام کنند تا فرآیند توزیع کتاب با خللی مواجه نشود و دانش آموزان در ابتدای سال تحصیلی کتاب های خود را تحویل بگیرند.

وی اضافه کرد: به خاطر آمار بالای دانش آموزان و حجم بالای کتب درسی و عناوین مختلف تمام سعی خود را به کار گرفته ایم تا فرآیند کتاب رسانی بیش از یک و نیم میلیون دانش آموز استان به صورت دقیق و در کمال آرامش و به موقع انجام شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی با اعلام اینکه زمان ثبت سفارش کتب درسی تا پایان خردادماه است افزود: از خانواده ها و دانش اموزان تقاضا داریم ثبت سفارش کتاب های خود را به روزهای آخر موکول نکنند و هرچه سریع تر اقدام به ثبت سفارش کنند.

سلطانی عنوان کرد: امکان ثبت سفارش کتب درسی علاوه بر سفارش از طریق مدرسه به طور انفرادی نیز امکان پذیر است و خانواده ها می توانند از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش‌ my.medu.ir و یا سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی www.irtextbook.ir با کد ملی دانش‌آموز به عنوان نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز به عنوان رمز عبور؛ نسبت به ثبت سفارش خود اقدام کنند، البته پیشنهاد ما سفارش از طریق مدرسه است زیرا ساده تر بوده و زمان کمتری می‌گیرد.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید