توزیع 5 هزار بسته لوازم التحریر در مناطق کم‌برخوردار مشهد

مشاور مدیرکل آموزش پرورش خراسان رضوی گفت : سال گذشته، ۵ هزار بسته لوازم التحریر و ۲۰ هزارپرس غذای گرم نیز با حمایت آستان قدس و ستاد فرامین امام در مناطق کم برخوردار مشهد توزیع کردیم.

به گزارش اعتمادساز، محمد تقی فخریان در نشست خبری پویش مداد رنگی در مشهد اظهاداشت: تلاش جهادی در زمینه عدالت تربیتی و تصویب آموزشی برابر در سال گذشته در حوزه شهید حجاریان مشهد به خوبی پیش رفته است. با توجه به محدودیت‌ها، این موفقیت‌ها مدیون همکاری‌های مردمی و نقش ارزنده رسانه‌ها بوده است.

وی افزود: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند مشکلات خود را به ویژه در حوزه منابع محدود برطرف کند و همواره دست نیاز به سمت خیرین دراز کرده است. در دومین مرحله بزرگ بهسازی و نوسازی مدارس مناطق محروم و روستایی، با همکاری مردم و رسانه‌ها، 70 مدرسه در مناطق محروم شروع به کار کرده‌اند که تا پایان شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسند.

فخریان تاکید کرد: مجموعه‌هایی مانند بهزیستی و کمیته امداد نیز سهم مهمی در این پروژه‌ها دارند. ما در آموزش و پرورش سال گذشته هزار و ششصد مدرسه را پیش‌بینی کردیم و امسال نیز در تلاش هستیم تا مدارس بیشتری را با کمک‌های مردمی و بسیج سازندگی بهبود بخشیم. در تابستان امسال نیز برخلاف گرمای هوا، شاهد بهار کمک‌های مردمی هستیم و امیدواریم بتوانیم مأموریت خود را برای اول مهر به خوبی انجام دهیم.

مشاور مدیرکل آموزش پرورش خراسان رضوی بیان کرد: سال گذشته 1420 مدرسه توسط قرارگاه ها تجهیز و بهسازی شد و تابستان امسال کمک های مردمی به دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار است.

وی یادآور شد: باتوجه به اینکه 5 هزاربسته لوازم التحریر و 20 هزارپرس غذای گرم نیز با حمایت آستان قدس و ستاد فرامین امام در مناطق کم برخوردار مشهد توزیع شد ،بنابراین بهسازی و تجهیز 1420 مدرسه از اقدامات مهم است

جواد بهنام، در مراسم آغاز هفته بهزیستی ضمن تبریک این هفته، از آغاز پویش مداد رنگی در مشهد خبرداد و گفت:امیدواریم این پویش امسال بتواند خدمات بهتری به دانش‌آموزان نیازمند ارائه دهد.

مدیر بهزیستی شهرستان مشهد به نقش حیاتی خیرین در ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش بهزیستی اشاره کرد و گفت: حقیقت این است که اگر کمک خیرین نباشد، ما در بسیاری از مواقع با مشکل مواجه می‌شویم. بسیاری از خدمات ما تنها با همت و یاری خیرین امکان‌پذیر است و بدون حضور آن‌ها بسیاری از خدمات بایستی تعطیل شود.

بهنام افزود: در شهرستان مشهد، حدود هشتصد هزار نفر از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند که از این تعداد،220 هزار نفر به صورت مستمر تحت پوشش سازمان هستند و 600 هزار نفر دیگر به صورت موردی از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

وی تاکیدکرد: اگرچه دولت‌ها، به ویژه دولت سیزدهم، تلاش‌های بسیاری برای افزایش و گسترش خدمات بهزیستی انجام داده‌اند، اما بدون کمک خیرین، ما قادر به ارائه این حجم از خدمات نیستیم.

مدیر بهزیستی شهرستان مشهد از خیریه عماد و نقش مؤثر آن در حوزه‌های مختلف همچون ساماندهی و توانمندسازی کودکان کار، حمایت از دختران و زنان آسیب‌دیده و کمک به کارتن‌خواب‌ها و معتادین قدردانی کرد و گفت: خیریه عماد همیشه بازوی همراه و همیار ما بوده است .

بهنام در پایان از همه دعوت کرد تا با مشارکت در پویش مداد رنگی امسال، به بهبود شرایط تحصیلی دانش‌آموزان تحت پوشش بهزیستی کمک کنند و افزود: ما در بهزیستی شهرستان مشهد پنج تا شش هزار دانش‌آموز تحت پوشش داریم که همگی نیازمند حمایت برای ادامه تحصیل هستند. امیدواریم با کمک خیرین، این دانش‌آموزان بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند و همچون سایر افراد جامعه پیشرفت کنند.

تعهد به فرهنگ‌سازی و عدالت آموزشی

احمد مسجدی، رئیس ناحیه پنج آموزش و پرورش مشهد نیز، به اهمیت خدمت‌گزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی و تعهد به معارف اهل بیت اشاره کرد.

وی با تأکید بر رسالت معلمان در تربیت نسل جوان، گفت: حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه فرمودند که کسی که خودش را امام و پیشوای مردم می‌داند، قبل از اینکه به دیگران آموزش بدهد باید خودش اهل کار و عمل باشد. ما باید درس انفاق، ایثار و از خودگذشتگی را به دانش‌آموزان آموزش دهیم.

مسجدی به نقش مهم آموزش و پرورش در فرهنگ‌سازی اشاره کرده و افزود: در مجموعه آموزش و پرورش، اقدامات ما باید روحیه انفاق و کار برای دیگران را در سرلوحه کار خود قرار دهد. ما باید تلاش کنیم که دانش‌آموزان از مسیر برابر آموزشی برخوردار باشند و عدالت آموزشی را در جامعه ترویج دهیم.

رئیس ناحیه پنج آموزش و پرورش مشهد از تلاش‌های خیرین و همکاری‌های ارگان‌های مختلف در کمک به دانش‌آموزان محروم قدردانی کرد و گفت: در حاشیه شهر مشهد و نواحی یک، دو و پنج، جمعیت زیادی از دانش‌آموزان محروم داریم که با آسیب‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کنند. همکاری خیرین و ارگان‌ها در این زمینه بسیار مهم است و به ما کمک می‌کند تا خدمات بهتری به دانش‌آموزان ارائه دهیم.

وی به موفقیت‌های کسب شده در سال‌های گذشته اشاره کرده و گفت: در سومین سال پیاپی، با همکاری دوستانمان در مجموعه، اقدامات بسیار خوبی در حاشیه شهر مشهد مقدس انجام شده است. ما امیدواریم که این تلاش‌ها و همت‌ها با کمک شما اصحاب رسانه به نحو شایسته‌تری به همه ایران اسلامی منتقل شود.

مسجدی از حمایت و همکاری رسانه‌ها در انتقال اخبار و اطلاع‌رسانی دقیق قدردانی کرد و گفت: “امیدواریم که با انتشار شایسته اخبار، بتوانیم این پیام مهربانی را به همه ایران اسلامی برسانیم و به شکرانه هم‌جواری با وجود مقدس امام رضا (ع)، این اقدامات را به صورت کشوری ارائه دهیم.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید