تامین زمین بیش از سه هزار نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در گناباد

فرماندار گناباد گفت: زمین مورد نیاز برای ۳۱۰۰ نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان تاکنون تامین شد.

به گزارش اعتمادساز، رضا نصیری سه شنبه شب در همایش مدیران ۲۰۰ مدرسه مقاطع مختلف تحصیلی شهرستان گناباد افزود: از این تعداد یک هزار قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت (افرادی که از آبان ماه سال ۱۴۰۰ به بعد صاحب فرزند سوم شده و قبل از این تاریخ در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده باشند) و ۲۱۰۰ قطعه زمین برای سایر متقاضیان تامین شده است.

وی ادامه داد: در طرح جوانی جمعیت بر خلاف سایر بخش های طرح نهضت ملی مسکن زمین به صورت رایگان و با قابلیت خرید و فروش به متقاضیان واگذار می شود.

وی با اشاره به احداث ۳۸۵۰ واحد مسکونی در دو سال باقی مانده دولت سیزدهم در شهرستان گناباد گفت: این مساله ۳۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال گردش مالی ایجاد می کند و بالغ بر ۲۰۰ شغل از آن منتفع می شوند.

فرماندار گناباد اضافه کرد: ۱۸۶ هزار متر مربع آسفالت در یک سال و نیم گذشته در مناطق روستایی این شهرستان انجام شد و برخی روستاها مانند روستای گیسور که مقدار ناچیزی آسفالت در این مدت در آن انجام نشده بود ، از ۱۸ هزار متر مربع آسفالت برخوردار شد.

نصیری گفت: مدارس و معلمان نقش مهمی در پیشرفت نظام جمهوری اسلامی و رسیدن آن به جایگاه برتر جهان اسلام برخوردارند و اگر این بخش به وظایف خود به درستی عمل نکنند شاهد پس رفت و سقوط در این زمینه هستیم و لذا از ارکان مهم تعالی این نظام به شمار می روند.

وی توسعه و پیشرفت در بخش های مختلف کشور به برکت نظام جمهوری اسلامی را یادآور شد و گفت: در شرایطی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ متخصص در رشته پزشکی در گناباد وجود نداشت هم اکنون تنها در دانشگاه علوم پزشکی بالغ بر ۱۶۰ متخصص و فوق تخصص در رشته ها و گرایشهای گوناگون به مردم خدمت ارایه می دهند.

از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، ۴۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.

۸۸۳۶ تن از دانش آموزان در مدارس دولتی، ۴۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید