بعد از ۷ سال توزیع شیر درمدارس خراسان رضوی آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هفت سال از توزیع شیر در مدارس خراسان رضوی خبری نبود، اما از امروز توزیع شیر برای دانش آموزان را در دستور برنامه‌های سلامت آموزش و پرورش داریم.

به گزارش اعتمادساز، سیدامیر شوشتری در حاشیه مراسم توزیع شیر به دانش‌آموزان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: توزیع شیر دو روز در هفته برای 800 هزار دانش‌آموز ابتدایی در استان خراسان رضوی انجام می‌شود که 300 هزار نفر آنان دانش‌آموزان مشهدی هستند.

وی افزود: امید داریم که توزیع شیر تأثیر مثبتی بر سلامت و میزان یادگیری دانش‌آموزان داشته باشد.

شوشتری وی با بیان اینکه مصوبه اجرای این طرح توسط وزارت آموزش و پرورش از سازمان برنامه و بودجه کشور و اعتبارات مربوطه اخذ شده است، خاطرنشان کرد: با یکی از کارخانه‌های تولید شیر قرارداد امضا شده و شعارهای سلامت روی پاکت‌های شیر نیز چاپ شده و در قالب اجرای این طرح تمامی مدارس دولتی در مقطع ابتدایی شیر رایگان را دو نوبت در هفته و در مجموع 35 نوبت در طول سال تحصیلی دریافت می‌کنند.

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی تاکید کرد: به مدت 7 سال شیر رایگان در مدارس توزیع نمی‌شد، اما به دلیل اهمیت سلامت دانش‌آموزان  این فرایند دوباره آغاز شده، لذا انتظار داریم خانواده‌ها فرهنگ خوردن شیر را در سبد غذایی خانواده و برای دانش‌آموزان نهادینه کنند.

وی تصریح کرد: پس از اینکه سال‌ها طرح توزیع شیر تعطیل بود، خوشبختانه با هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه کشور دوباره آغاز شد. باید از 13 آبان شروع می‌شد که به علت هماهنگی با شرکت‌های طرف قرارداد کمی تأخیر داشتیم و خوشبختانه 90 درصد این مسئله حل شده است و به زودی مابقی آن نیز برطرف می‌شود.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید