برگزاری آیین افتتاح کارگاه هنرستان کاردانش امیر کبیر و کلنگ‌زنی یک باب دبیرستان با حضور فرماندار مشهد

برگزاری آیین افتتاح کارگاه هنرستان کاردانش امیر کبیر و کلنگ‌زنی یک باب دبیرستان با حضور فرماندار مشهد/داوری: برنامه «سه‌شنبه‌های افتتاح» را ادامه خواهیم داد

فرماندار مشهد گفت: برنامه «سه‌شنبه‌های افتتاح» را ادامه خواهیم داد تا عقب ماندگی‌ها را در حوزه کمبود مدارس جبران کنیم.

به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری شهرستان مشهد مقدس، سه‌شنبه ۱۶ مرداد با حضور محسن داوری فرماندار مشهد مقدس، کارگاه هنرستان کاردانش امیر کبیر به عنوان اولین کارگاه تخصصی هنرستانی حوزه خودرو در پایه تحصیلی دوازدهم با متراژ ۳۲۰ متر، ۲ طبقه و اعتبار ۴ میلیارد تومان در چارچوب برنامه «سه‌شنبه‌های افتتاح» به بهره‌برداری رسید.

معاون استاندار و فرماندار مشهد مقدس در این برنامه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین – حماس، اظهار کرد: ترور این شخصیت بزرگ نشان از حقانیت، رشد و عظمت مکتب اسلام است که در جریان است.

وی با بیان اینکه مشرکان در صدر اسلام هم به این باور رسیده بودند که پیامبر اکرم (ص) نقشه آنها را با این جریان افشا خواهد کرد، افزود: با وجود حیله مشرکان اما خداوند خواست این مکتب بماند و علی رغم تهدیدات دشمنان و مشرکان در آن دوران جان پیامبر اکرم (ص) حفظ شد.

داوری با اشاره به تحرکات دشمن پس از ترور مظلومانه شهید هنیه ادامه داد: دشمن امروز آرام ندارد و نمی‌داند جبهه مقاومت اسلامی چه واکنشی نشان خواهد داد. لذا بر این رویکرد مقتدرانه که وعده الهی است باید افتخار و برنامه ریزی کنیم. بر این اساس؛ به موضوع کارخانه انسان‌سازی و کادرسازی کشورمان که «مدرسه» نام دارد، باید توجه داشته باشیم.

معاون استاندار و فرماندار مشهد مقدس تاکید کرد: «مدرسه» امروز از روزهای ابتدایی انقلاب، محکم تر و با توان بیشتر در آرمان‌های خود حرکت می‌کند که این حاصل کادرسازی و پرورش فرزندانی است که در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در کنار آموزش‌های تولیدی باید مهارت‌هایی را به دانش آموزان آموزش بدهیم که با این خلاقیت‌ها و‌ ابتکارات موثر باشند، تصریح کرد: آموزش و پرورش منطقه تبادکان مشهد دارای جمعیت بالا، اثرگذار و نخبه بسیاری است و باید برنامه ریزی دقیقی منطبق بر این ویژگی‌ها صورت بگیرد.

:small_blue_diamond:داوری با اشاره به اینکه نهضت مدرسه سازی ادامه دارد، تاکید کرد: ایام تابستان، زمان افتتاح مدارس است و این جریان با قدرت بیشتری در این روزها دنبال می‌شود تا ماه مهری پویاتر در پیش داشته باشیم. بر این اساس؛ سه‌شنبه‌های افتتاح را ادامه خواهیم داد تا عقب ماندگی را در حوزه کمبود مدارس جبران کنیم.

فرماندار مشهد در بخش دیگری از سخنانش فرارسیدن روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفت و ادامه داد: امسال در شورای برنامه ریزی فرمانداری مشهد بیشترین بودجه شهرستان را برای ایجاد مدارس اختصاص داده‌ایم. همچنین برای هر ناحیه بودجه‌ای تعیین کرده‌ایم تا تجهیز مدارس صورت بگیرد.

گفتنی است؛ در حاشیه این مراسم فرماندار مشهد مقدس به صورت چهره به چهره با جمعی از همشهریان در منطقه بلوار ۲۲ بهمن پیرامون مطالبات آنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

لازم به ذکر است؛ پس از این مراسم، آیین کلنگ زنی دبیرستان فردوسی در خیابان رسالت ۱۲۲ با حضور فرماندار مشهد برگزار شد.

شایان ذکر است؛ زمان اتمام این پروژه پس از آغاز عملیات اجرایی در اواسط سال ۱۴۰۴ تعیین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید