بردسکن میزبان همایش ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی کشور

رئیس اداره ورزش وجوانان بردسکن گفت: سیزدهمین همایش ملی ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی کشور با شرکت بیش از ۷۰۰ ورزشکار، ۱۱ مرداد در بردسکن خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش اعتمادساز، رضا غلامی زارع در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: همایش ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی بردسکن به عنوان بزرگترین رویداد ورزش زورخانه‌ای کشور بعد از 13 سال امسال در تقویم رویداد فدراسیون ورزش‌های باستانی و پهلوانی کشور به ثبت می‌رسد.

وی با بیان اینکه این رویداد با هدف تحکیم هویت ایرانی و اسلامی بر مدار وحدت و همبستگی برگزار می‌شود افزود: همایش سیزدهم را با نگاهی ویژه در شهرستان وبا توجه به ایام ماه محرم و صفر به صورت ملی مذهبی برگزار می‌کنیم.

رئیس اداره ورزش وجوانان بردسکن با تقدیر از همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر بردسکن که هر ساله به نوعی پشتیبان برگزاری این رویداد بزرگ ورزشی در شهرستان است گفت: این همایش با حضور ورزشکاران از 26 استان و 69 شهرستان برگزار می‌شود و در بین این افراد قهرمانان برتر کشور به اجرای حرکات نمایشی ورزش باستانی می‌پردازند.

محمد رضا کفاش زاده، مسئول هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای بردسکن و مرشد کهنه سوار کشور و دبیر برگزاری این همایش نیز گفت: در واقع ورزش باستانی یکی از بهترین نمونه‌های ورزش‌های بومی، سنتی و محلی هر شهر و محله است و می‌توان آن را تنها ورزش اصیل ایرانی دانست.

وی هدف از برگزاری این همایش را ترویج فرهنگ پهلوانی دانست و افزود: شهرستان بردسکن یکی از قطب‌های ورزش زورخانه ای و پهلوانی در کشور است.

کفاش زاده عنوان کرد: سیزدهمین همایش ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی کشور با حضور رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی، مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، پهلوان محمد رضا طالقانی رئیس اسبق فدراسیون کشتی، مرتضی گلرخ قهرمان میل بازی جهان، محسن گلستانی قهرمان جهان حضور دارند.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید