اکسپو ۲۰۲۰، میدان رقابت خلاقیت و نوآوری ملل

شهلا عموری

رئیس اتاق اهواز

ملت‌ها و کشورهای موجود در اکسپو ۲۰۲۰ دبی از طریق عرضه صحیح و خلاقانه گذشته و پیوند آن به نبوغ و نوآوری حال و ترسیم دورنمایی قابل‌قبول از آینده تلاش می‌کند رابطه‌ای از جنس صمیمیت و اعتماد با بازدیدکنندگان ایجاد کنند که به نظر می‌رسد این نگاه صمیمی و اعتماد رمز موفقیت برای پاویون هر کشور است. شکی هم نیست که خلق ذهنیت از گذشته و حال یک کشور و ملت، زمینه را برای اتفاقات مهم دیگر همچون سرمایه‌گذاری، جذب توریست و … (در آینده) هموار خواهد ساخت؛ بنابراین آثار این رویداد جهانی بیشتر آینده را می‌بیند و نوعی سرمایه‌گذاری بلندمدت و اصولی تلقی می‌شود.

با نگاهی به نحوه عرضه شدن بسیاری از کشورها و استفاده از دانش روز جهت ارائه نوآوری‌ها و ایده‌های خلاقانه، به این نتیجه می‌رسیم که کشورها با غنیمت شمردن این فرصت تلاش می‌کنند بیشترین نسبت از قانع‌سازی‌ها را از آن خود کنند.

کشورهایی که به اهمیت اکسپو واقف هستند و درک مناسبی از آن دارند، کوشش بسیار می‌کنند تا فرهنگ خود را معرفی و ترویج دهند و در بستر چنین تعاملی با مخاطبان، اهداف اقتصادی را به سمت تحقق پیش ببرند که بر چنین اساسی عده‌ای از صاحب‌نظران اکسپو را بهره‌برداری و به‌نوعی فرصت‌طلبی کشورها از فضای موجود تلقی می‌نمایند.

با نگاهی اجمالی به بسیاری از پاویون‌ها کاملاً مشخص می‌شود که هر کشور افکار و ایده‌هایش را با استفاده از نوآوری و تکنولوژی و در پوششی فرهنگی در معرض دید دیگران قرار می‌دهد. به بیانی دیگر اکسپو محلی است که قابلیت گفتگو و ارتباط میان میلیون‌ها انسان از کشورهای مختلف را ایجاد می‌کند.

این رویداد جهانی لغایت فروردین آینده ادامه دارد؛ ازاین‌رو فعالان اقتصادی که فعالیتشان مقرون به خلاقیت و نوآوری است و حرفی برای گفتن در این زمینه دارند حتماً در فکر حضور در بخش ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی باشند. نباید فراموش کرد که اکسپو هر ۵ سال فقط یک‌بار برگزار می‌شود و فعالان اقتصادی ما می‌توانند از این فرصت جهت عرضه داشته‌های خود نهایت استفاده را ببرند./ پایگاه خبری اتاق ایران

دیدگاهتان را بنویسید