افزایش 100 درصدی اجرا‌های موسیقی در خراسان رضوی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: رشد ۱۰۰ درصدی حمایت از اجرا‌های موسیقی و جُنگ‌ها در خراسان رضوی، رشد ۸۱ درصدی صدور هنرکارت در حمایت از جامعه هنرمندان و ارتقای ۱۸ درصدی زیرساخت‌های سینمایی از جمله دستاورد‌های دولت سیزدهم در خراسان رضوی بوده است.

به گزارش اعتمادساز، محمد حسین‌زاده، امروز در آیین رونمایی از دستاورد‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دولت سیزدهم با عنوان «شهید جمهور، سرمشق رؤسای جمهور» گفت: رشد 220 درصدی در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر، افزایش 34 درصدی پرداخت تسهیلات فرهنگی، رشد 100 درصدی حمایت از اجرا‌های موسیقی و جُنگ‌ها در خراسان رضوی، رشد 81 درصدی صدور هنرکارت در حمایت از جامعه هنرمندان استان و ارتقای 18 درصدی زیرساخت‌های سینمایی از جمله دستاورد‌های دولت سیزدهم در خراسان رضوی بوده است.

وی افزود: با اضافه شدن سه سینمای دیگر تا شهریور، شمار صندلی‌های سینما در خراسان رضوی از 9 هزار صندلی فراتر خواهد رفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌رضوی،گفت: در سال 1400 به دلیل شیوع بیماری کرونا، بسیاری از کسب‌وکارها، به خصوص در حوزه فرهنگ و هنر، دچار آسیب‌های جدی شدند. به همین دلیل، حل معضل کرونا و بازگشایی مراکز اقتصاد فرهنگ و هنر از همان زمان آغاز به کار دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت.

حسین‌زاده با اشاره به تمرکز دولت بر تسهیل‌گری و واگذاری امور به تشکل‌های مردمی افزود: یکی از اقدامات مهم در این دوره، تقویت شبکه تولید و توزیع آثار هنری در حوزه‌های مختلف کتاب، فیلم، سریال، آثار تصویری و رسانه بود.

وی ادامه داد: شاهد رشد و توسعه فعالیت‌ها در شهرستان‌ها بوده‌ایم و خراسان‌رضوی در برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری، از جمله جشنواره‌های سینمایی فجر و عمار و همچنین در حوزه‌های مرتبط با فرهنگ زیارت در مشهد، نقش کانونی در سطح کشور ایفا کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به افزایش حمایت‌ها از هنرمندان و فعالان فرهنگی اشاره کرد و گفت: سال 1400، میزان حمایت اداره کل از برخی شهرستان‌های استان در حدود 5 تا 7 میلیون تومان در سال بود که امروزه حداقل این حمایت‌ها به 70 میلیون تومان افزایش یافته است.

حسین زاده افزود: شاهد افزایش چشمگیر میزان اکران و سیانس فیلم‌ها در خراسان‌رضوی بوده‌ایم؛ شمار مخاطبان سینماها از یک میلیون و 10 هزار نفر در سال 1400 به سه میلیون و 338 هزار در سال 1402 رسیده و فروش گیشه نیز در همین بازه، از 22 میلیارد به 141 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی به رشد صادرات صنعت چاپ در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: این رقم از نظر ارزش ریالی از یک همت در سال 1400 به 13 همت در سال 1402 و از نظر وزنی از 25 میلیون کیلوگرم به 38 میلیون کیلوگرم رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: افتتاح هنرستان هنرهای زیبا ویژه دختران در مشهدالرضا(ع) در سه سال گذشته، همچنین مؤسسات متعددی در حوزه قرآن و عترت مورد حمایت قرار گرفته‌اند. همچنین220 هسته قرآنی در سطح استان شکل گرفته و 24 کرسی تلاوت ایجاد شده است.

حسین زاده عنوان کرد: قصه‌گویی قرآنی در سطح مربیان مهدهای کودک به طور جدی در دستور کار است و نمایشگاه‌های مد و لباس، بازی‌های کامپیوتری و رویدادهای مربوط به صنایع خلاق فرهنگی آمیخته با تعالیم قرآنی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به رشد چشمگیر فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان اشاره کرد و گفت: رشد 220 درصدی در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر، رشد 250 درصدی حمایت از طرح‌های فرهنگی، رشد 1154 درصدی فعالیت‌های هنری، فرهنگی و قرآنی، افزایش 34 درصدی پرداخت تسهیلات فرهنگی، رشد 100 درصدی حمایت از اجراهای موسیقی و جنگ‌ها در خراسان‌رضوی دستاوردهای دولت شهید جمهور است.

حسین زاده تصریح کرد: از دیگر دستاوردهای دولت شهید رئیسی می توان به رشد 81 درصدی صدور هنرکارت در حمایت از جامعه هنرمندان استان، افزایش کمی رویدادهای فرهنگی و هنری به میزان 48 درصد، رشد 92 درصدی تولیدات فرهنگی و هنری و ارتقای 18 درصدی زیرساخت‌های سینمایی اشاره کرد.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید