افزایش پارکینگ‌های موقت محدوده حرم رضوی برای دهه پایانی ماه صفر

معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد گفت: تاکنون ۱۵ پارکینگ موقت برای دهه پایانی صفر مشخص شده و در حال پیگیری برای افزایش آن به ویژه در محدوده حرم مطهر رضوی هستیم.

به گزارش اعتمادساز، سیدجلیل بامشکی اظهار کرد: ۶ کمیته در راستای ارائه خدمات شایسته به زائران ستاد دهه آخر صفر در شهرداری مشهد تشکیل شد تا در این خصوص برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

وی اضافه کرد: اقدامات ستاد در قالب کمیته‌های ۶گانه شامل کمیته خدمات شهری، حمل و نقل، تکریم و استقبال از زائران، کمیته برنامه های فرهنگی و هنری ، کمیته اطلاع رسانی، کمیته ارزیابی و کمیته حراست انجام می‌شود.

بامشکی در خصوص ماموریت‌های کمیته حمل‌ونقل گفت: ماموریت اصلی در این کمیته افزایش خطوط ناوگان اتوبوسرانی خطوط منتهی به حرم است.

معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد ادامه داد: علاوه بر این نیز افزایش پارکینگ‌های موقت اطراف حرم مطهر رضوی، ساماندهی خطوط تاکسیرانی اطراف حرم مطهر و نظارت برکرایه‌ها و ساماندهی تاکسی‌های صلواتی در دستور کار کمیته حمل‌ونقل قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص تامین پارکینگ برای دهه پایانی ماه صفر ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بیشترین تعداد پارکینگ را برای زائران مهیا کنیم و این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد، به همین دلیل در حال حاضر نمی‌توان آمار دقیقی از افزایش تعداد پارکینگ‌ها ارائه کرد.

بامشکی افزود: افزایش ظرفیت‌ پارکینگ‌ها بیشتر برای پارکینگ‌های اطراف حرم در نظر گرفته شده است، بر همین اساس گستره جغرافیایی پارکینگ‌ها را افزایش می‌دهیم .

معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد ابراز کرد: تاکنون ۱۵ پارکینگ موقت برای دهه پایانی صفر مکان‌یابی و مشخص شده است و در حال پیگیری برای افزایش آن هستیم.

معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد گفت: هدف از تشکیل کمیته‌های ۶گانه ستاد دهه پایانی ماه صفر، میزبانی شایسته از زائران است و در سایر کمیته‌ها نیز برای این میزبانی شایسته اقدامات لازم در حال پیگیری است.

وی در پایان به برپایی ایستگاه‌های استقبال از زائر، تامین مکان‌هایی برای اسکان اضطراری، افزایش سرویس های بهداشتی‌ و حمام سیار در مراکز اسکان زائران برای رفاه حال زائران در دهه پایانی ماه صفر اشاره کرد.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید