افتتاح اولین روستا بازار مشهد

فرماندار مشهد گفت: افتتاح اولین روستابازار مشهد با هدف معرفی و فروش محصولات ارگانیک روستایی است و اگر استقبال مردمی خوب باشد، ان‌شاالله این طرح‌ها ادامه خواهد داشت.

به گزارش اعتمادساز، اولین روستا بازار عصر امروز، ۲ مرداد ماه با حضور یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، و محسن داوری، فرماندار مشهد در محل چهارراه مخابرات مشهد افتتاح شد.

محسن داوری ضمن بازدید از غرفه‌ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از  فرصت‌های ایجاد شده در دولت سیزدهم، ایجاد ظرفیتی در روستاها بود که طی آن وام‌هایی به روستاییان با هدف فرآوری محصولات روستایی و عرضه به بازار پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: این اتفاق در سه بخش مرکزی، رضویه و احمدآباد افتاد.

فرماندار مشهد بیان کرد: هدف از احداث روستابازار، از میان برداشتن واسطه‌ میان تولیدکننده اصلی و خریدار است. بدین ترتیب مردم با مراجعه به این محل می‌توانند محصولات روستایی و ارگانیک را با قیمتی مناسب‌تر تهیه کنند. بنابراین اگر از این روستابازار استقبال شود، قطعا در سطح شهر دوباره تکرار خواهد شد.

داوری ادامه داد: به تمام واحدهای حاضر در این روستابازار از پیش وامی برای تولید این محصولات، تعلق گرفته است. مواردی که اعلام درخواست وام کرده‌اند، ارزیابی شده است و در حال حاضر این امکان و فرصت وجود دارد. قطعا پس از تکمیل پرونده، وام‌ها پرداخت خواهد شد.

وی یادآور شد: در سال گذشته حدود ۳ هزار میلیارد تومان وام با بهره کم در سطح شهرستان به روستاییان و مشاغل خانگی پرداخت شد.

فرماندار مشهد گفت: ویژگی این محصولات ارگانیک بودن آن‌ها است و تمامی این محصولات دارای مجوز هستند. این روستا بازار اولین بازار برای معرفی و فروش محصولات ارگانیک روستایی است که اگر استقبال مردمی خوب باشد ان‌شاالله این طرح‌ها ادامه خواهد داشت.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید