اجرای ۳۰ کیلومتر شانه‌سازی در راه‌های سبزوار

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سبزوار گفت: عملیات شانه‌سازی با احیای تراشه‌های آسفالتی در طول ۳۰ کیلومتر از راه‌های این شهرستان اجرا شد.

به گزارش اعتمادساز، از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی؛ علی‌اصغر سمیعی‌زاده روز پنجشنبه بیان کرد: برای ارتقای ایمنی این راه‌ها با استفاده از تراشه های آسفالت، حدود پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: عمده این شانه‌سازی‌ها در مسیر شمالی و جنوبی سبزوار – نیشابور و مسیرهای سبزوار – بردسکن، سبزوار – شاهرود و نیز سبزوار – اسفراین بوده است.

سمیعی‌زاده دیگر عملیات راهداری انجام شده در محورهای ارتباطی این شهرستان در بهار امسال را شامل خط‌کشی مسیرهای شریانی و روستایی، رنگ آمیزی و آشکارسازی سرعتکاه‌های کمربندی، نصب بازتابگر (رفلکتور) چشم گربه‌ای، اجرای سرعتکاه در محل پلیس راه، تعمیر حفاظ پل‌ها و پیچ‌های جاده، نصب بشکه ایمنی، اجرا و اصلاح جزیره در روستاهای «هاشم‌آباد، ساروق و بجدن»، تعمیر و بازسازی علائم و تابلوها عنوان کرد.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سبزوار بیان کرد: عملیات اجرای پل ۱۳ دهانه شامکان با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال در حال انجام است که تاکنون ۹ دهانه آن به اتمام رسیده و کوله های چهار دهانه دیگر نیز تکمیل شده است.

سمیعی‌زاده در مورد بازسازی پل فلزی آسیب دیده «حارث آباد» نیز گفت: قراردادی به ارزش افزون بر ۳۲ میلیارد ریال با پیمانکار این طرح بسته شده که اکنون ۹۰ متر از طول پل حادثه دیده در دست تعمیر است و طرح ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: امسال ۲ دستگاه پل دیگر نیز به ارزش چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در محور روستایی مزینان در شهرستان داورزن انجام شده است.

وی افزود: به منظور نگهداری از شبکه راهها و تردد ایمن، عملیات لکه گیری با آسفالت سرد در تمامی محورها به صورت مستمر در دستور کار این اداره قرار دارد.

سبزوار در مسیر شاهراه اصلی غرب به شرق کشور و در مسیر ورود ۲۳ استان کشور به مشهدالرضا قرار دارد که سالانه بیش از ۲۵ میلیون زائر و مسافر برای زیارت حرم امام رضا(ع) از مسیرهای ارتباطی این شهرستان گذر می کنند، علاوه بر آن مسیر ارتباطی پنج استان جنوبی و شمال شرق کشور از حوزه جغرافیایی شهرستان سبزوار می‌گذرد.

طول مسیرهای جاده‌ای سبزوار هزار و ۵۲۴ کیلومتر است که ۱۴۳ کیلومتر آن بزرگراه، ۷۰ کیلومتر راه اصلی و بقیه فرعی و روستایی است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید