آغاز عملیات اجرایی تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی

عملیات اجرایی ساخت تیمارگاه چندمنظوره حیات وحش خراسان رضوی در قالب طرح “یادگار ابراهیم” با حضور معاون رئیس جمهور در مشهد آغاز شد.

به گزارش اعتمادساز، علی سلاجقه،معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه عملیات اجرایی ساخت  تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهارداشت:تیمار حیات وحش موضوع بسیار مهمی است که کمتر در کشورمان مورد توجه قرار گرفته و متاسفانه در حوزه دامپزشکی حیات وحش ضعف‌های بسیار زیادی داریم.

سلاجقه افزود: با توجه به تنوع حیات وحش بویژه در شرق کشور، وجود این مرکز برای ترمیم، بازپروری و رهاسازی حیات وحش علاوه بر ضرورت ، ظرفیتی بسیار ویژه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به بروز حوادث مختلف در باغ وحش مشهد نیز گفت:گاه از باغ وحش وکیل آباد مشهد خبرهای ناخوشایندی در نگهداری از حیوانات و حیات وحش شنیده می‌شود که باید به نگهداری از حیات وحش و تقویت دامپزشکی در این بخش کمک کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: این مرکز باید جنبه آموزشی نیز داشته باشد و با توجه به همکاری فرمانداری طرقبه و شاندیز در تامین تجهیزات، انتظار می‌رود در کوتاه مدت شاهد اثرگذاری این کمک‌ها باشیم.

مهدی اله پور ،مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز اظهارداشت:سالانه تعدادی از جانوران وحشی در اثر فعالیتهای انسانی و یا حوادث طبیعی آسیب می بینند که امکان نگهداری، درمان، آماده سازی و بازپروری این گونه‌های آسیب دیده برای بازگرداندن به طبیعت یا انتقال به مراکز مجاز نگهداری حیوانات ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: سالانه بیش از هزار و 500 قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شوند.

اله پور افزود:مرحله نخست ساخت تیمارگاه چند منظوره برای درمان گونه های جانوری از محل تامین اعتبار طرح ملی حفاظت از تنوع زیستی و حیات وحش و اسناد خزانه، به میزان یک میلیارد و 500 میلیون ریال تامین و اجرا شد همچنین امروز از پنج دستگاه خودرو کمک دار برای بهبود وضعیت حفاظتی مناطق تحت حفاظت رونمایی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اظهارکرد:با مساعدت دولت سیزدهم و از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و اعتبارات ملی، این پنج دستگاه خودرو با اعتبار 182 میلیارد ریالی، خریداری و در اختیار محیط بانان قرار گرفت.

وی گفت: مراسم کلنگ زنی و ساخت طرح مرکز تحقیقات و فضای زیست محیطی شهرستان مشهد نیز با اعتباری افزون بر 700 میلیارد ریال امروز با حضور معاون رییس جمهور انجام شد.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید