چتر حمایتی پزشکان جهادگر خراسان رضوی در صالح آباد

سرپرست سازمان بسیج جامعه پزشکی استان خراسان رضوی گفت: با حضور جهادگران سازمان بسیج جامعه پزشکی بسته حمایتی بهداشت و درمان خراسان رضوی به مدت ۳روز در شهرستان مرزی و تلفیقی صالح آباد به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفت.

به گزارش اعتمادساز، علی محمدی بیان کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در بحث حضور میدانی در مناطق کم برخوردار و با هدف تحقق عدالت اجتماعی و دسترسی همه افراد جامعه به ویژه مردم مناطق محروم به خدمات درمانی و پزشکی، اردوی جهادی بسیج جامعه پزشکی در شهرستان مرزی و کم برخوردار صالح آباد برگزار شد.

وی ضمن اشاره به اهمیت اردوی جهادی و بحث خدمت‌رسانی به مردم مناطق کم برخوردار بیان کرد: در حقیقت اهمیت اردو‌های جهادی این است که اردو‌های جهادی فرصتی برای خودسازی است و در این اردو‌ها تلاش می‌کنیم تا بندگی را تمرین کنیم.

سرپرست سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: به یاد رئیس جمهور شهید، حضرت آیت الله دکتر رئیسی نام این برنامه را اردوی جهادی خادم الرضا علیه السلام نام‌گذاری کردیم.

حسین مختاری، مدیر امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی نیز گفت: در این برنامه بیش از 50 نفر از کادر درمان متشکل از پزشکان عمومی، پزشک متخصص، پرستاران و پیراپزشکان در رشته‌های قلب وعروق، داخلی، پوست، اطفال، زنان و زایمان، مامایی، اعصاب و روان، روانشناسی، مشاوره، تغذیه، مغزو اعصاب، ارولوژی، دندان پزشکی، چشم پزشکی، بینایی سنجی، جراحی سرپایی، ارتوپدی، سونوگرافی و آزمایشگاه حضور داشتند که به بیش از 2667 نفر به طور رایگان خدمات ارائه کردند.

مختاری افزود: همچنین پزشکان بنا به تشخیص پزشکان این طرح جهادی، بیش از 48 نفر از مراجعین را برای اعمال جراحی، خدمات پاراکلینیکی، تشخیص و درمان به بیمارستان‌ها و سایرمراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان رضوی ارجاع تا خدمات پزشکی آن‌ها به صورت کاملاً رایگان انجام شود.

رئیس بیمارستان شهدای شهرستان صالح آباد نیز ضمن تشکر از حضور جهادگران سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: ارتقای سلامت و آموزش اصول بهداشتی ازارکان اردو‌های جهادی است و در برگزاری این اردو‌ها نیز به این موارد توجه ویژه شده و خدمات لازم و افی به مراجعان ارائه شد.

هانیه ابراهیمی افزود: این اردو با هماهنگی بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه علوم پزشکی تربت جام و با همکاری پرسنل شبکه بهداشت و درمان صالح آباد، بسیج سازندگی، گردان16 امام حسین(ع)، بسیج خواهران برگزار شد.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید