هفت هزار جای پارک خودرو در اطراف حرم رضوی فراهم شد

شهردار مشهد گفت: بیش از هفت هزار جای پارک خودرو در اطراف حرم مطهر رضوی برای خدمت رسانی به مجاوران و زائران رضوی در ایام پایانی صفر فراهم شده است.

به گزارش اعتمادساز، محمدرضا قلندر روز سه شنبه در حاشیه پنجمین نشست خبری قرارگاه عملیاتی زائران دهه پایانی صفر در جمع خبرنگاران افزود: چهار هزار از این تعداد جای پارک، پارکینگ ثابت و دائم در اطراف حرم مطهر رضوی فعال است و سه هزار و ۱۰۰ واحد پارکینگ موقت نیز برای خدمت‌رسانی به زائران در این ایام شناسایی و آماده‌سازی شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن با هماهنگی‌های انجام شده، در سه روز پایانی ماه صفر در صورت نیاز محوطه گمرک و راه آهن برای پارکینگ به بار پارکینگ‌های دائم و موقت اطراف حرم مطهر رضوی افزوده خواهد شد.

شهردار مشهد گفت: ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و تاکسی به صورت رایگان در سه روز پایانی ماه صفر به مجاوران و زائران رضوی خدمت رسانی خواهند کرد.

وی افزود: همچنین قطار شهری با ارائه خدمات ۱۸ ساعته از ساعت ۶ صبح تا ۲۴ و با کاهش حد فاصله سر خط‌ها به کمتر از ۲ دقیقه در روزهای پایانی ماه صفر به زائران رضوی خدمت رسانی خواهند داشت.

قلندر ادامه داد: در راستای اجرای پویش هر محله یک زائرسرا، تاکنون ۵۰ محله برای میزبانی زائران رضوی در روزهای پایانی ماه صفر اعلام آمادگی کرده اند.

شهردار مشهد ادامه داد: در کمیته خدمات شهری ستاد استانی و شهری، متولی ارائه خدمات در حوزه خدمات شهری و نظافت شهر نجف و حوزه حمل و نقل جا به جایی زائران پیاده در داخل و خارج از مرز مهران را بر عهده داشتیم.

وی با آسیب شناسی مشکلات احتمالی در قالب ستاد پایانی دهه صفر گفت: این مشکلات در هفت کمیته شامل کمیته‌های تکریم و استقبال از زائران، اطلاع رسانی و رسانه، خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، برنامه‌ریزی و پشتیبانی، نظارت و بازرسی، حفاظت و حراست، بررسی و رصد شده است.

دهه آخر ماه صفر با اربعین حسینی آغاز می‌شود و در این دهه مناسبت‌هایی چون ۲۸ ماه صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) قرار دارد و سالروز با شهادت امام رضا (ع) در روز ۳۰ صفر به پایان می رسد.

اوج عزاداری‌ها و سوگواری‌های حسینی در خراسان رضوی و بسیاری از مناطق دیگر ایران در همین دهه است که در آن هیات‌های عزاداری و دسته‌های زنجیرزنی از سراسر کشور به مشهدالرضا آمده و آیین های سوگواری را در کنار حرم امام رضا (ع) به جا می‌آورند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید