نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: با ولایتمحوری میتوان در تمام عرصههای کشور موفق شد و انقلاب را تثبیت کرد، شهید رئیسی الگوی بزرگی برای این کار بود و مقام معظم رهبری در خصوص مواضع شهید رئیسی در خارج از کشور هرگز نگرانی نداشت.
به گزارش اعتمادساز، حجتالاسلام والمسلمین عبدالله حاجیصادقی در یازدهمین اجلاس سراسری بسیج اساتید، درخصوص شهادت آیتالله رئیسی، اظهار داشت: نسبت به شهید رئیسی قضاوتهای مختلفی میشود من در محضر امام هشتم(ع) قسم یاد میکنم ورود ایشان به همه مسئولیتها فقط برای خدا بود. بنابراین در دوره قبل انتخابات ریاستجمهوری، با توجه به اینکه تفرقه در جبهه انقلاب مشکلات زیادی در پی داشت، از ایشان درخواست شد تا برای رسیدن به وحدت در انتخابات حضور پیدا کنند، در حالی که خود آقای رئیسی تمایلی نداشت.
وی بیان کرد: ما رئیسجمهور ولایتمداری میخواهیم که قدرت عملیات داشته باشد،بروید سراغ کسانی که باور کردند در نظام حکمرانی دینی ولایت فرمانده است و قدرت پیاده کردن اراده رهبری را دارند. شهید رئیسی ولایت را باور داشت و معتقد بود میشود اراده رهبری را عملیاتی کرد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مهمترین ویژگی شهید رئیسی را جهادی کارکردن دانست و افزود: وی برای خدا وارد امور میشد و وقتی هم که وارد کاری میشد جهادی کار میکرد؛ 33 ماه ریاستجمهوری ایشان را با 8 سال ریاستجمهوریهای سابق مقایسه کنید تا متوجه کار ایشان شوید چون نشان میداد سرباز ولایت است و مکتب سرباز ولایت بودن ریشه در ادبیات دینی ما دارد ، مردمی و جهادی بودن همه نشانه خدایی بودن است.
وی اذعان کرد: نگران هستیم ریلگذاری شهید رئیسی به هم بریزد ،ما رئیسجمهوری میخواهیم که این ریلگذاری را به هم نریزد و مهمترین مطالبه ما این است که رئیسجمهور بر اساس سیاست رهبری اقدام کند، چراکه طی این مدت که از انقلاب گذشته، موفقیت ما در جایی بوده است که به سیاستهای رهبری جامه عمل پوشاندیم.
حاجیصادقی گفت: اگر حوزه موشکی ما دست دولتها بود، امروز در این حوزه با وضعیت خوبی مواجه نبودیم. امروز به برکت موشکی که داریم مورد حمله قرار نمیگیریم؛ با ولایتمحوری میتوان در تمام عرصههای کشور موفق شد و انقلاب را تثبیت کرد، شهید رئیسی الگوی بزرگی برای این کار بود و رهبری در خصوص مواضع شهید رئیسی در خارج از کشور هرگز نگرانی نداشت.
وی بیان کرد: قرآن تنزل انسان را در غفلت از خدا و مقصد میداند، اما یک غفلت است که حتی از غفلت از خدا بدتر هست و آن غفلت از غفلتهاست، گاهی قرآن انسان رابیدار میکند وقتی بیدردی، جهل مرکب و خطرناک است، یعنی درد وجود دارد، اما انسان احساس درد نمیکند.
حاجیصادقی ادامه داد: از بزرگترین دسیسه شیاطین این است که قبح گناه بریزد تا انسان را به زمین بزنند، درد یک عامل هشدار دهنده است که انسان را به درمان وادار میکند، لذا بیدردی یعنی عادی شدن گناه که بسیار خطرناک است و اینکه در جامعه نسبت به منکرات احساس درد نکنیم، بسیار خطر دارد.
نماینده ولی فقیه در سپاه حیات انسانی را اکتسابی دانست و خاطرنشان کرد: پیامبراعظم آمد که انسان را زنده کند و به او حیات طیبه ببخشد هدف ما انسانها رسیدن به حیات است، هر چند حیات ما ازلی نیست، اما ابدی است و این دنیا با وجود کوتاهی، ابدیت ما را میسازد.
حاجیصادقی با بیان اینکه هر حکمرانی دارای سه شکل است، عنوان کرد: قانونگذار باید عالم باشد،درقانونگذاری تحت تاثیر هیچ بینشی نباشد و فقط مصلحت انسان را در نظر گیرد و امر و نهی او دارای جایگاه باشد. از این رو فقط حکمرانی خدا این سه شکل را دارد؛ ولایت، تجلی توحید و ربوبیت خداست و لذا خداوند متعال فرمانروایی خود را از طریق پیامبر و امامان با اراده خود به انجام میرساند و تمرد از پیامبر کفر و شرک است. از این رو جمهوری اسلامی تحت نظام ولایی معنا دارد.
وی عنوان کرد: دین دنیا را میسازد و با حرکت درست در دنیا، آخرت ساخته میشود. فلسفه دین همین است که ما گرفتار جهل مرکب و بیدردی نشویم. خداوند در قرآن میفرماید هر انسانی باید بنگرد برای فردا چه فرستاده است لذا باید برای مقصد توشه فرستاد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه حکمرانی از مسائل مهم همه مکاتب و نظامهای سیاسی است، بیان کرد: نظام حکمرانی سازنده فرهنگ و شاکله جامعه است، اما باید دید نظام حکمرانی حق و شایسته انسان چیست؟ 300 مکتب در باب حکمرانی وجود دارد، اما باید قبل از اینکه سراغ مکاتب دیگر برویم، به اسلام بنگریم، چراکه اسلام اولین شاخصه یک جامعه دینی را نظام حکمرانی میداند.
حاجیصادقی تأکید کرد: بر این اساس یک جامعه دینی، جامعهای است که دارای نظام حکمرانی دینی باشد، اسلام در امر حکمرانی تأسیسی حرف زده و میگوید تنها نظام حکمرانی متناسب با فطرت انسان و تعالیبخش، نظام حکمرانی دینی است که با حریت و شخصیت انسان سازگار است.
وی ادامه داد: مؤمن یعنی رأی دادن به حکمرانی خدا، زبان دین زبان دعوت است و هرکس دین را پذیرفت باید به آن عمل کند. نظام حکمرانی دینی ایجابی و سلبی است، تبری قرآن از تولی آن بیشتر است، لذا باید به طاغوت کافر گشت تا مؤمن شد از طرفی در نظام ولایی، ولایت قطب است و همه فرماندهیها در نظام ولایی تحت حکم الله است.
تسنیم