درگز بالاترین رتبه آموزش سلامت کشاورزان و دامداران خراسان رضوی را کسب کرد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان درگز گفت: شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در مقایسه با دیگر شهرستانهای خراسان رضوی بالاترین میزان پوشش آموزش و پایش سلامت دامداران و کشاورزان را به خود اختصاص داد.

به گزارش اعتمادساز، دکتر علیرضا قنبری افزود: طی ۶ ماهه نخست سال جاری، واحد بهداشت حرفه ای این شبکه با تفاوتی چشمگیر و با ثبت هزار و ۷۴۸ مورد چک لیست (فهرست بررسی) کشاورزی و تشکیل هزار و ۹۷ پرونده پزشکی مشاغل مربوط به دامداران در سامانه الکترونیک سینا (سـامـانـه یکپـارچـه نــظام اطـلاعــات) وزارت بهداشت، موفق به کسب بالاترین میزان پوشش آموزش و پایش در سطح استان شد.

وی ادامه داد: مطابق گزارش سامانه سینا، دومین شهرستان با ثبت حدود ۵۰۰ فهرست بررسی، پس از درگز قرار دارد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان درگز ضمن اشاره به این که سلامت نیروی کار، محور توسعه پایدار است گفت: شغل قالب مردم درگز دامداری و کشاورزی است و پرداختن به آموزش این قشر، باعث افزایش بهره وری و تامین سلامت افراد می شود لذا نیروهای بهداشتی در زمینه بررسی عوامل زیان آور شغلی، ارائه راهکار و آموزش های لازم برای پیشگیری از بیماریهای شغلی و تشکیل پرونده پزشکی ایشان کوشش فراوانی کرده اند.

شهرستان مرزی و کوهستانی درگز با ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد و در جوار مرز ایران و ترکمنستان علاوه بر چهار شهر “درگز، لطف‌آباد، نوخندان و چاپشلو” ۱۳۶ روستا دارد که ۱۱۰ روستای آن دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید