خراسان رضوی جزء ۳ استان برتر کشور در ورزش‌های دریایی و ساحلی است‌

سرپرست فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی با اشاره به اقدامات هیئت خراسان رضوی از بدو تاسیس گفت: این هیئت تاکنون در میان یکی از سه هیئت برتر کشور در این رشته ورزشی بوده است.

به گزارش اعتمادساز،رضا شجیع  امروز در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی اظهارداشت: فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی اولین فدراسیون ژیوپولتیک ایران است که بر اساس آمایش سرزمینی کشورمان طراحی و قابلیت انعطاف پذیری دارد.

وی ادامه داد: ما از هیئت‌ها نمی‌خواهیم که چندین کار را با هم انجام دهند اما در هر رشته‌ای که وارد میشوند باید بهترین عملکرد را در کشور داشته باشند؛ در این راستا خراسان رضوی از جمله همین هیئت‌هاست.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی بیان کرد: ماموریت این فدراسیون و هیات‌های استانی آن ایجاد زیرساخت برای ورزش‌های دریایی و ساحلی بوده و در کار اجرای رشته‌های مختلف دخالت و موازی کاری نخواهد کرد، بلکه زمینه‌ فعالیت آنان را فراهم می‌کند.

شجیع افزود: برای استان‌های غیر ساحلی که 10 مجموعه ورزشی ساحلی جدید را ایجاد کنند نشانی را طراحی کردیم که به عنوان نشان موج دوم، به آن‌ها اهدا خواهیم کرد؛ در این رابطه خراسان رضوی در این حوزه پیشگام است.

وی تصریح کرد: در آینده نزدیک مجمع فدراسیون‌های ساحلی و به تبع آن در استان‌ها مجمع هیئت‌های ساحلی را که بیش از 23 رشته ورزشی هستند، برگزار خواهیم کرد.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی گفت: اخیرا رشته جهانی اسکی روی شن به رشته‌های ورزشی این فدراسیون افزوده شده که استان‌های غیرساحلی به راحتی می‌توانند آن را با امکاناتی کم اجرا کنند.

شجیع اظهار کرد: هزینه ساخت یک زمین ورزشی ساحلی پرتابل که کمتر از 48 ساعت برای ساخت آن زمان نیاز هست، کمتر از 100 میلیون تومان خواهد بود.

وی ادامه داد: در این زمین ساحلی 23 رشته ورزشی امکان فعالیت خواهند داشت؛ این در حالیست که هزینه ساخت یک زمین چمن مصنوعی 1 میلیارد و 200 میلیون تومان است و فقط می‌تواند مورد استفاده فوتبال قرار گیرد.

 از سرمایه‌گذاری در ورزش حمایت می‌کنیم

علیرضا تاج فیروز،مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در این دیدار  اظهارداشت: آمادگی داریم در رشته های ساحلی نیز همه تسهیلات لازم برای فعال کردن این مجموعه را انجام دهیم و از هر نوع سرمایه گذاری در این بخش حمایت کامل خواهیم داشت.

وی افزود: اعتقاد داریم هرکس در حوزه سرمایه گذاری در ورزش ورود کند باید دست او را هم ببوسیم و تلاش کنیم خواسته های آنان را در قالب قوانین و مقررات مرتفع کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی تصریح‌کرد: از سرپرست هیئت ورزش‌های آبی و ساحلی استان می‌خواهم طرح‌هایی برای فعالیت های عمرانی و اجرای پروژه های زود بازده ورزش های ساحلی آماده کنند.

تاج فیروز اضافه کرد: چرا که هزینه اجرای زمین‌های ساحلی با توجه به بهره وری بالای آن در اجرای همزمان چندین رشته مقرون به صرفه خواهد بود.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید