تالار آینه حرم مطهر رضوی میزبان ۱۱۴ زوج دانشجوی مشهدی

۱۱۴ زوج دانشجوی مشهدی به میمنت و شادباش عید غدیرخم و دهه ولایت، میهمان ویژه‌ بارگاه مطهر رضوی شدند و آغاز زندگی مشترکشان را جشن گرفتند.

به گزارش اعتمادساز به نقل از آستان نیوز، مراسم ازدواج 114 زوج دانشجوی مشهدی با تبریک و شادباش به زوجهای جوان و با سلام و صلوات برای عاقبت بخیری آنها آغاز شد.

حجت الاسلام مهدوی نسب، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در این مراسم گفت: در این گردهمایی 114 زوج جوان دانشجو مهم‌ترین رخداد زندگی‌‌شان، ازدواج را در  برنامه «میثاق بهشت» در حرم مطهر رضوی جشن گرفتند تا با توکل به خدا زندگی هایشان پرثمر، پایدار و گرم باشد.

وی افزود: خبر تلخ بالا رفتن آمار طلاق را می‌شنویم، اما خوشبختانه از هر 100 ازدواج زوج‌های دانشجو، 5.8 درصد به طلاق انجامیده که نشان دهنده مهارت زندگی بیشتر این زوجهاست. برای محبت علی ابن موسی الرضا(ع) شاکریم و از عنایت و لطف آن حضرت به این جمع زوج های جوان قدردانیم.

اهمیت نگاه متعالی به زندگی مشترک

حجت الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی نیز در جمع زوجهای دانشجو  ضمن تبریک ایام دهه ولایت به سخنرانی پرداخت.

وی ابراز امیدواری کرد: آغازین روزهای زندگی زوج های جوان به برکت زیارت ثامن الحجج(ع) سرشار از نشاط باشد.

حجت الاسلام مروی در ادامه به تبیین واقعه غدیر پرداخت و اهمیت واقعه غدیر  را طی سخنانی بررسی کرد.

تولیت آستان قدس رضوی در بخشی از سخنانش به سیره رضوی پرداخت و از زوجهای حاضر در جلسه خواست نگاهشان به مسائل زندگی و ازدواج، مادی و غریزی نباشد و ازدواج را با نگاهی معنوی و به عنوان سنت الهی به جا بیاورند.

حجت الاسلام مروی تاکیدکرد: ازدواج باعث می‌شود خلقت انسانها ادامه یابد و متوقف نشود و اگر از این منظر به وصلت انسانها نگاه کنیم ناهنجاری‌ها و تلخی‌ها و جدا شدنها را شاهد، نخواهیم بود.

وی ابراز امیدواری کرد: خانواده‌ها با عفو، گذشت و بخشش در پایداری و تحکیم کانون خانواده موثر باشند و آن را، درسی از فرهنگ عاشورا برای زندگی بدانند.

حجت الاسلام مروی در پایان از زوجهای جوان خواست تا نگاهی متعالی به زندگی و ازدواج داشته باشند و گذشت را سرلوحه زندگی هایشان قرار دهند.

در پایان این دیدار به 114 زوج دانشجوی دانشگاه‌های مشهد از سوی تولیت معزز آستان قدس رضوی هدایایی اهدا شد و به تبرک ایام دهه ولایت و امامت زوج های دانشجو به ضیافت شام در مهمانسرای حضرت دعوت شدند.

در این مراسم 15 نفر از روسای دانشگاه‌‌های مشهد و مسوولان دفاتر نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها نیز حضور داشتند.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید