پاسخ یک روحانی به کارزار مراجعه زنان به پزشک زن: هر کسی خودش تشخیص می‌دهد نزد دکتر زن برود یا مرد

بعد از انتشار اظهارات اخیر نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره ضرورت معاینه بیماران زن توسط پزشک زن، بعضی از سایت‌های خبری و کاربران فتواهای مراجع مختلف تقلید در این باره را بازنشر کردند. در فتوای رهبر انقلاب در پاسخ به این استفتا که «فتوای معظم‌له درباره معاینه بیمار زن توسط پزشک مرد چیست؟» آمده است: «در صورتی که معاینه ضرورت داشته و منوط به لمس و نگاه‌کردن به آن باشد و معالجه با مراجعه به پزشک زن امکان نداشته باشد، اشکال ندارد.»

به گزارش خبر آنلاین،مصطفی درایتی، روحانی و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت می گوید: اگر زنی به کار پزشکی نیاز پیدا کند و نتواند برای امراض زنانه، متخصص مورد اعتمادی پیدا کند، مجاز است که به پزشک مرد مراجعه کند: «اما به نظر من کلا ورود به مسائل این شکلی، مشکل‌ساز است. ما که نباید در جامعه فقط ایجاد جرم و باید و نباید کنیم. اگر مساله شرعی وسط است، هرکس از هر مرجعی که از او فتوا می‌گیرد، می‌تواند مساله را برای خودش حل و فصل کند.

وی افزود: من فکر نمی‌کنم این موضوع در ایران اصلا تبدیل به مشکل شده باشد که نمایندگان مجلس بخواهند درباره آن حرف بزنند. این موضوع، موضوعی شخصی است که شخص باید خودش تصمیم بگیرد. مردم در این جور مواقع بهتر از حکومت‌ها تصمیم می‌گیرند.»

دیدگاهتان را بنویسید