نیشابوری نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران: در سطح کلان فساد برنامه‌ریزی‌شده وجود دارد

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران در خصوص فساد در برنامه‌ریزی گفت: این فساد در سطح کلان به صورت برنامه‌ریزی شده، وجود دارد و توسط گروهی حمایت می‌شود.
به گزارش اعتمادساز، جواد نیشابوری حسین‌پور در نشست هم اندیشی « 1400 با کارآفرینان» که به همت سرپرستی روزنامه اعتماد در خراسان رضوی و در محل هتل دیپلمات مشهد برگزار شد، افزود: یکی از معضلات موجود که به طور خاص در صنایع شوینده و بهداشتی با آن درگیر هستیم، صادرات مواد اولیه مورد نیاز صنایع به کشورهای دیگر است.
وی تشریح کرد: با توجه به تفکر بازرگان محوری که در کشور وجود دارد، حتی بعد از تحریم‌ها واردات کالاهایی انجام می‌شود که توان تولید آن در داخل کشور وجود دارد و رسانه‌ها موظفند که با پرداختن به این موضوع از این اتفاق در آینده جلوگیری کنند.
نیشابوری حسین‌پور تصریح کرد: در این سال‌ها تنها شعار تولید وجود داشته و در عمل هیچ حمایتی از آن نشده است.. حمل و نقل ریلی یکی از مشکلاتی است که سال‌هاست روی آن بحث می‌شود اما هیچ‌گونه اتفاق تخصصی برای آن نیفتاده است و همچنان این معضل وجود دارد. نمونه این موضوع، اتفاقی است که در سال گذشته در ابتدای شیوع کرونا افتاد و با توجه به پیش‌بینی دوستان مبنی بر کاهش میزان محصولات شوینده، علی‌رغم ممنوعیت در واردات آن، به مقدار زیاد وارد و در گمرک دپو شد و صادرات مواد شوینده علی‌رغم وجود مازاد بر مصرف، به بهانه شیوع کرونا ممنوع اعلام شد و حدود 6 ماه این ممنوعیت ادامه داشت.
نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران ابراز کرد: جالب‌ترین قسمت، حمایت بدون چون و چرای رسانه ملی از این اشتباه بود که به دلیل اطلاعات غلطی که کسب کرده، بود و چندین بار هم افزایش قیمت این محصولات را زیر سوال بردند در صورتی که این اتفاق تنها یک شوی تبلیغاتی برای رسیدن به اهداف خودشان در سطح کلان بود. خواهشی که من دارم این است که قبل از رسانه‌ای کردن هر موضوع تخصصی به ویژه در سطح کلان، نشستی را با متولی آن صنعت داشته باشیم و دلایلی را به طور تخصصی بررسی و بعد آن را رسانه‌ای کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید