نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه: باید از هدر رفت منابع ارزی جلوگیری کنیم / مخالفت مجلس با حذف ارز دولتی دارو

محمد خدا بخشی به بیان توضیحاتی درباره اثرات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و چرایی آن پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،  محمد خدا بخشی نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره اثرات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار کرد: ما همه از اینکه بخش قابلی توجهی از منابع اختصاص یافته به ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالا‌های اساسی و دارو هدر رفته ناراحتیم و انتقادات کارشناسان هم برای همین مسئله است.

وی در ادامه بیان کرد: اگر این طرح به نتیجه مد نظر می‌رسید هیچ کس انتقادی نداشت و جای نگرانی نبود. ولی چون این  تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به خوبی انجام نشده، انتقادات به این طرح مطرح شده است.

نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: باید تلاش کنیم که از هدر رفت این منابع ارزی جلوگیری کنیم. برای این کار دولت باید نظارت کامل و جامعی بر روی زنجیره تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی و کالا‌های یارانه‌ای داشته باشد. دولت باید به صورت جدی پیگیر این مسائل باشد و اگر بر این مسئله تاکید داشته باشد قطعا از هدر رفت منابع ارزی جلوگیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یک راه پاسخ دادن به نگرانی‌ها تشدید نظارت است خاطر نشان کرد: با تشدید نظارت‌ها میزان هدر رفت منابع به کم ترین حد ممکن خواهد رسید. ما ارز ۴۲۰۰ تومانی را به دارو، نهاده‌های دامی، روغن و اقلام اساسی مردم اختصاص می‌دهیم و با اینکه ارز دارو و نهاده‌های دامی در این شرایط قطع شود مخالف هستیم؛ بنابراین باید به جای حذف ارز در این امور اقدامات نظارتی تشدید شود؛ البته می‌توان اختصاص این ارز را از اقلامی نظیر روغن و شبیه به آن برداشت.

دیدگاهتان را بنویسید