ناقضین توافق هسته‌ای بین ایران و ۱+۵، برجام را ترک کردند

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ترک مذاکرات برجامی از سوی طرف های غربی انجام شده و آنها با بی‌عملی خود باعث مشکلات امروز در برجام شدند.

هادی بیگی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بی توجهی کشورهای غربی به اجرای تعهدات خود در برجام، اظهار داشت: هرگز مذاکرات را ترک نکردیم بلکه در یک فرایند کاملا شفاف به تعهدات خود پایبند بودیم و سازمان های بین المللی نیز به این موضوع صحه گذاشتند اما آمریکا و طرف‌های غربی با بی‌عملی خود باعث مشکلات امروز در برجام شدند و در عمل مذاکرات را ترک کردند.

وی افزود: حالا غربی‌ها می خواهند با فضا سازی و بازی‌های رسانه‌ای واقعیت را در دنیا طور دیگری نشان دهند و ایران را متهم کنند، درحالی که از ابتدا آمریکا بود که برجام را ترک کرد و به دنبال آن طرف های اروپایی از آمریکا پیروی کردند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد:هر اتفاقی که در موضوع افزایش سطح ذخایر سوخت هسته ای و غنی سازی ما افتاده بر اساس قانون و به دنبال رفتار غربی ها بوده است و ما متناسب با نیاز کشور اقدامات لازم را انجام دادیم و اگر غربی ها به تعهد خود برای تامین نیاز کشور پایبند بودند، مسیر برجام به این شیوه طی نمی شد.

وی خاطر نشان کرد: ما نمی توانیم یک طرفه به تعهدات عمل کنیم و غربی ها باید در عمل نشان دهند که به تعهدات پایبند هستند و آنچه که در برجام آمده را می پذیرند و به آن عمل می کنند،ایران نه میز مذاکره را ترک کرده نه بی قانونی داشته اما این‌بار آنها باید آغاز کننده روند اعتماد ساز باشند و در این صورت آماده ایم شرایط را به آنچه که در برجام به آن متعهد بودیم بازگردانیم.

دیدگاهتان را بنویسید