میزان رضایت از بایدن کاهش یافت

 بررسی‌های جدید نشان می‌دهند که میزان رضایت مردمی از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در نظرسنجی گالوپ به ۵۰ درصد رسیده و کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، در این نظرسنجی جدید که از ششم تا بیست و یکم ژوئیه از ۱۰۰۷ فرد بزرگسال انجام شد، میزان محبوبیت بایدن نسبت به ژوئن شش درصد کاهش نشان می‌دهد.

این کاهش محبوبیت در بحبوحه انتشار اخباری از تورم، افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و کاهش سرعت واکسیناسیون رخ داده است.

براساس این نظرسنجی از نقطه نظر حزب سیاسی، تنها ۱۲ درصد جمهوریخواهان در مقابل ۹۰ درصد دموکرات‌ها و ۴۸ درصد مستقل‌ها، عملکرد بایدن را تایید کردند. در این نظرسنجی تاکید شد که میزان محبوبیت او در میان دموکرات‌ها و مستقل‌ها پایین‌ترین میزان برای این دو گروه تا به امروز است، در حالی که میزان رضایت جمهوریخواهان یک درصد رشد نشان می‌دهد.

موسسه گالوپ تاکید کرد که کاهش حدودا سه درصدی در میزان رضایت شغلی از رئیس جمهوری آمریکا بین سه ماهه اول و دوم معمول است. اما گالوپ متوجه شد که میانگین محبوبیت سه ماهه دوم بایدن با ۵۳ درصد، بهتر از بیل کلینتون با ۴۴ درصد و دونالد ترامپ با ۳۸.۵ درصد شده است.

بالاترین میزان رضایت از بایدن در اواخر ژانویه – اوایل فوریه و در آوریل ۵۷ درصد ثبت شده است. میان رضایت مردمی در سه ماهه دوم ریاست جمهوری باراک اوباما ۶۲ درصد و رضایت از جورج بوش ۵۵.۸ درصد ثبت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید