فضای سبز مشهد یکی از بهترین ها در سطح کشور است

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهرمشهد درباره آغاز به کار سامانه درخواست تحویل و کاشت نهال رایگان گفت: ما معتقدیم که هر جای شهر درختی کاشته شود کمکی برای تمیز شدن هوای شهر و کاهش آلودگی ها در شهراست؛ درنتیجه شهرداری مشهد تصمیم گرفته است برای افرادی که درخواست نهالی در مقابل منزل شخصی یا حتی داخل منزل دارند درخت اهدا کند.

احمد نوروزی درباره نتایج بلند مدت اینگونه پروژه‌ها افزود: هدف کلی این طرح افزایش فضای سبزدر معابر شهری است، در جریان هستید که شهرداری بر اساس مصوبات شورا برای باغ بام‌ها امتیازات ویژه‌ای را پیش بینی کرده است و بیشتر بحث فضای سبز برای بهبود کیفیت هوا را دنبال می‌کند. زمانی که در شهر یک فضای سبز را مشاهده می‌کنیم احساس طراوت و بهبود کیفیت هوا را تجربه می‌کنیم این موضوع را نه تنها به صورت علمی حتی به صورت حسی هم می‌توان احساس کرد لذا شهرداری برنامه گسترده‌ای را برای کاشت درخت و ایجاد فضای سبز در معابرشهری یا کمربند سبز شمالی، کوه پارک، بوم پارک و مکان‌های مختلف شهری درنظر گرفته است. شهرداری تلاش دارد که با توسعه فضای سبز کیفیت محیط زندگی شهروندان را ارتقا ببخشد.

وی درباره عملکرد سازمان فضای سبز شهرداری ادامه داد: آنچه که مهم است بیشترشهروندان باید قضاوت کنند ولی بر اساس برآوردها و اطلاعاتی که من دارم شهر مشهد یکی از بهترین‌ها در زمینه فضای سبز در سطح کشوراست که در توسعه فضای سبز، ارتقای کیفیت فضای سبز و تنوع در گونه‌های گیاهی کار کرده است.

نوروزی با اشاره به تنوع در رویکرد فضای سبزشهری خاطرنشان کرد: از حدود بیست سال پیش شاهد یک تنوع و رویکرد جدید در بحث فضای سبزشهری بوده‌ایم به طوری که با مطالعاتی که انجام شد گونه‌های مناسب در مناطق شهری انتخاب شدند. همچنین زیباسازی محور‌های مختلف شهر مشهد با گونه‌های گیاهی انجام شد، در مناسبت های مختلف به خصوص عید نوروز ما بحث گل‌آرایی در شهر را داریم که بسیار کار زیبایی است و یکی از جاذبه های شهر مشهد به شمار می‌رود اما متاسفانه شرایط کرونا امسال باعث شد روی این موضوع درعید نوروز نشود خیلی اطلاع رسانی کرد.

وی افزود: در حال حاضر توسعه بسیار خوب فضای سبز در کمربند سبز شمالی را شاهد هستیم و همچنین امسال ما کوه پارک را داشتیم که در حاشیه ی کمربند جنوبی ایجاد کردیم. کال چهل بازه را امسال داریم که فضای سبز آن ایجاد شده و به زودی به بهره برداری خواهد رسید؛کال کشف را داریم که یکی از مشکلات اصلی شهر مشهد به دلیل آلودگی به شمار می‌رفت و با ورود بسیار قوی و گسترده شهرداری مشهد و با درنظر گرفتن حدود 120 میلیارد تومان اعتبار کاربسیار خوبی در آنجا در دست اقدام است.

نوروزی ادامه داد: در مجموع طراوات و شادابی که در فضای سبز می‌بینید نتیجه تلاش ارزشمند مجموعه خدمات شهری و سازمان فضای سبز شهرداری شهر مشهد بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید