فصلی جدید در فعالیت ‌های اتاق مشترک ایران و تاجیکستان

 

• برگزاری اولین جلسه اتاق مشترک در تاجیکستان

انسیه سروش

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک ایران و تاجیکستان گفت: اولین جلسه اتاق مشترک ایران و تاجیکستان در تاجیکستان و در تاریخ 17 خرداد 1400 با حضور فعالین و تجار ایرانی و اعضای هیئت مدیره اتاق مشترک برگزار شد.
به گزارش اعتمادساز، محمد دانش علاقه‌بند افزود: این جلسه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سرود ملی آغاز شد و با توضیحات من در مورد روند ثبت اتاق بازرگانی مشترک و علت و چگونگی به وجود آمدن آن ادامه پیدا کرد و در نهایت با پاسخ به سوالات حاضرین در جلسه به پایان رسید.
وی خاطرنشان کرد: اعضای حاضر در این جلسه 40 نفر از تجار ایرانی بودند که دارای کارت بازرگانی از اتاق یا پترن بودند و یا شرکت ثبت شده‌ای در تاجیکستان داشتند و همین‌طور افراد دیگری از شهر راغون و دوشنبه حضور داشتند.
دانش علاقه‌بند ابراز کرد: این اتاق به منظور ارتباط بیشتر بین تجار ایران و تاجیکستان تشکیل شده است و در این جلسه نحوه ثبت نام در آن برای حاضرین شرح داده شد.
به گفته دانش علاقه‌بند، اتاق بازرگانی مشترک بعد از دو سال، به طور کامل ثبت شده و فعالیت خود را آغاز نموده است.
وی عنوان کرد: با توجه به بازار خوبی که در تاجیکستان برای تجار ایرانی وجود دارد، به طوری که حتی جلسه کمیسیون مشترک بین ایران و تاجیکستان برگزار شد، ایرانیان باید از یکدیگر حمایت کرده و از این فضا استفاده کنند.
عضو هیئت مدیره اتاق مشترک ایران و تاجیکستان تصریح کرد: کسانی که می‌خواهند در تاجیکستان کار کنند باید به مباحث قانونی، مالیات و سایر مواردی که مربوط به قانون کشور تاجیکستان است، اشراف داشته باشند و آن‌ها را رعایت کنند.
وی با بیان اینکه ما معتقدیم کالاهایی باید به کشور تاجیکستان وارد شود که استاندارد داشته باشد، چراکه اداره استاندارد در کشور تاجیکستان، محکم و پیگیرانه به این موضوع اهمیت می‌دهد، بیان کرد: در همه زمینه‌ها می‌توان سرمایه‌گذاری کرد اما این سرمایه‌گذاری باید درست و استاندارد باشد. موضوع استاندارد، از موارد مهمی است که هر دو کشور نسبت به آن تاکید دارند.
دانش علاقه‌بند افزود: جلسه‌ای که در تاجیکستان برگزار شد، جلسه خوبی بود که در آن به سوالات دوستان مبنی بر طریقه عضویت و همکاری با اتاق پاسخ داده شد. در پاسخ دوستان مبنی بر اینکه آیا اتاق بازرگانی مشترک می‌تواند کمکی به آن‌ها کند، توضیح داده شد: از قسمت حقوقی اتاق بازرگانی که منشا تمام اتاق‌های بازرگانی است، استفاده کنید. در این رابطه باید قرارداها کامل، مشخص و شفاف باشد، قطعا اتاق مشترک هم می‌تواند در این زمینه به تجار کمک کند.
وی با بیان اینکه روابط ایران و تاجیکستان در حال بهتر شدن است، افزود: به زودی ویزای توریستی مجددا برقرار می‌شود و دوستان می‌توانند به کشور تاجیکستان مراجعه و کار خود را آغاز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید