عاملان جنایت در افغانستان وحدت اسلامی را نشانه رفته‌اند

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: آنچه که روزهای اخیر در حوادث افغانستان شاهد هستیم، حمله به اصل وحدت اسلامی است که دشمنان سعی دارند ‌اتحاد و همبستگی مسلمانان را در مناسبت‌های دینی کمرنگ کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سعید عسگری روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران کردستان با محوریت تبیین برنامه های هفته وحدت، ضمن محکومیت حمله به مسجد قندهار و کشتار مسلمانان بی گناه اظهار داشت: جنایاتی از این دست از جمله تهدیدهای دشمنان اسلام است که با ترویج افکار انحرافی و افراطی در سالهای اخیر، گروهی تحت عنوان داعش به وجود آورده‌اند که بجای اینکه وقت و هزینه خود را صرف مبارزه با استعمارگران و اسراییل غاصب و آمریکای جهانخوار کند، به راهی کشانده شده است که مسلمانان را در حین اقامه نماز قتل عام می کند.

وی با بیان اینکه دست دشمنان در این جنایات پیدا و این نشانه زبونی دشمن است، تاکید کرد: هدف اصلی دشمنان تضعیف وحدت اسلامی است اما ایران به عنوان محور این وحدت بر اساس اهداف تعیین شده به پیش می‌رود و همه چالشها را پشت سر گذاشته است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه جبهه مقاومت جهانی اسلام نیز برنامه‌های خود را هدفمند به پیش می برد، اضافه کرد: جنایات دشمنان ناشی از عجز و ناتوانی در مقابل این حرکت است و با هر دستاویزی می‌خواهد آن را متوقف کند ولی تا زمانی که روح بصیرت و دشمن‌شناسی بیدار است، اهداف اسلام و انقلاب بر زمین نمی ماند.

حجت الاسلام عسگری از هفته وحدت به عنوان یادگار ارزشمند و ماندگار امام خمینی (ره) یاد کرد و گفت: هفته وحدت فرصتی است که می تواند همه مذاهب اسلامی را حول محور وحدانیت گرد آورد تا با آسیب‌شناسی رویدادهای جهان اسلام و با تقویت برابری و برادری اهداف اتحاد اسلامی محقق شود.

وی تاکید کرد: وحدت اسلامی منحصر به سالهای بعد از انقلاب نیست و امام راحل در سالهای قیام خود نیز از این مساله به عنوان مهمترین ضرورت دنیای اسلام نام می‌بردند و راهکارهای آن را تبلیغ و تبیین می‌کردند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ادامه داد: این موضوع با پیروزی انقلاب شکل ویژه‌ای یافت چرا که مهمترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی نیز در پرتو وحدت بود و تضمین ماندگاری آن نیز حرکت در سایه وحدت است.

حجت الاسلام عسگری به مواضع رهبر معظم انقلاب در این زمینه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تاکید رهبر معطم انقلاب بر پرهیز از اهانت به مقدسات مذاهب اسلامی، نشان دهنده اهمیت و ارزش وحدت است تا جایی که ایشان که هرگونه توهین به مذاهب اسلامی را از سوی مزدوران دشمن اعلام کرده اند.

عاملان جنایت در افغانستان وحدت اسلامی را نشانه رفته‌اند

اجرای ۳۸۲ برنامه فرهنگی، هنری و مذهبی در هفته وحدت

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در ادامه با اشاره به ویژه برنامه های هفته وحدت در کردستان گفت: ۳۸۲ برنامه از سوی ادارات و نهادهای مختلف استان در نظر گرفته شده که ۳۰۰ مورد آن را سپاه بیت المقدس اجرا می کند.

حجت الاسلام عسگری افزود: برگزاری هفت ویژه برنامه جشن و محفل انس با قرآن کریم در هفت منطقه سنندج، پنج برنامه در مناطق مختلف سقز، بانه و مریوان و سه برنامه در دیگر شهرستانهای استان از جمله برنامه هایی است که برای این هفته در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ستاد بزرگداشت هفته وحدت در کردستان بر این متمرکز شده تا متفاوت از سالهای قبل باشد، افزود: همایش طلاب، روحانیون، اقشار مردم، مسوولان و خانواده معظم شهدا در قالب همایش های مختلف در شهرستانهای استان برگزار می شود که مهمان ویژه آن نماینده ولی فقیه در استان خواهد بود.

همایش طلاب سنندج و تجلیل از ۴۳ نفر از طلاب برجسته استان، همایش شورای افتای استان، همایش استانی ۱۲۰ نفره روحانیون استان، همایش سادات با حضور ۲۰۰ نفر در روستای پارسانیان سقز، سخنرانی شخصیتها قبل از نماز جمعه در همه شهرها، شب شعر رحمه للعالمین، تجلیل از خانواده شهدا، یادواره سید بهاالدین شمس قریشی، تجدید میثاق با ولایت با حضور ۳۰ نفر از ائمه جمعه و جماعت در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و مسابقات فرهنگی و قرآنی با استفاده از بستر فضای مجازی و شبکه استانی برای بهره‌مندی همه مردم استان از دیگر برنامه هایی است که به گفته مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در هفته وحدت برگزار می شود.

حجت‌ الاسلام عسگری با بیان اینکه در همه برنامه‌ها بر رعایت دقیق پروتکلهای بهداشتی نظارت ویژه می شود و علاوه بر آن تیمهای سیار واکسیناسیون علیه کرونا نیز حضور خواهند داشت، اضافه کرد: دبیرخانه دائمی ستاد هفته وحدت در کردستان راه‌اندازی می‌شود که کمیته های مختص آن از امسال فعال شده است.

از دیدگاه اهل سنت ولادت پیامبر(ص) ۱۲ ربیع الاول و از دیدگاه تشیع ۱۷ ربیع الاول است و این هفته به نام هفته وحدت نامگذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید