طالبان: کرسی سازمان ملل حق ماست

سخنگوی طالبان با تاکید بر اینکه کرسی افغانستان در سازمان ملل حق آن‌هاست، خواستار از سرگیری پروژه‌های اقلیمی سازمان ملل در این کشور شد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سهیل شاهین» سخنگو و نماینده تعیین شده طالبان برای سازمان ملل در توئیتی تاکید کرد: «کرسی افغانستان در سازمان ملل براساس قوانین سازمان، حق امارت اسلامی افغانستان است».

وی افزود: «نماینده دائم از طرف دولت حاکم تعیین می‌شود. امارت اسلامی افغانستان بر تمام مرزهای کشور کنترل دارد و از حمایت مردم نیز برخوردار است، که این دو عنصر کلیدی برای به رسمیت شناخته شدن یک دولت است».

شاهین با اظهار اینکه افغانستان دارای اقلیمی آسیب‌پذیر بوده و نیاز کار فوق‌العاده در این باره وجود دارد، ادامه داد:  فعالیت برخی پروژه‌های تغییرات اقلیمی که قبلاً تصویب شده و توسط برنامه توسعه‌ای سازمان ملل و صندوق اقلیم سبز تامین مالی می‌شدند باید بطور کامل از سرگرفته شود.

سخنگوی طالبان تاکید کرد: این امر از یک سو به تغییر اقلیم به سمت بهتر شدن کمک کرده و از سوی دیگر فرصت‌های شغلی را برای مردم افغانستان فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد که طالبان نسبت به تامین امنیت و محیط امن برای کار سازمان‌های غیردولتی و سازمان‌های خیریه متعهد است.

گفتنی است که طالبان با تعیین سهیل شاهین به عنوان نماینده خود در سازمان ملل خواستار حضور و سخنرانی او در مجمع عمومی این سازمان شده بود اما این درخواست توسط سازمان ملل رد شد.

دیدگاهتان را بنویسید