شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در واکنش به حوادث تروریستی افغانستان: امنیت ملت‌های مسلمان با خروج آمریکا از غرب آسیا فراهم خواهد شد

 شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با محکوم کردن حوادث تروریستی در قندوز و قندهار افغانستان اعلام کرد: افکار عمومی جهان باور دارد با خروج آمریکایی‌ها از غرب آسیا موجبات امنیت و آرامش پایدار ملت‌های مسلمان منطقه فراهم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی روز دوشنبه با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن کشتار مردم مظلوم افغانستان اعلام کرد: بار دیگر اخبار کشتار وحشیانه و غیرانسانی مردم بی‌گناه افغانستان به دست عوامل تروریستی داعش مورد حمایت آمریکای جنایتکار، غمی بزرگ بر دل مسلمانان و آزادگان جهان نشاند.

این شورا افزود: فاجعه غمبار و جانسوز ترور کشتار مردم، این بار در قندوز افغانستان آن هم در ایام ربیع المولود و در آستانه هفته وحدت امت بزرگ اسلامی، موجب جریحه دار شدن مجدد قلوب و مایه خشم انقلابی میلیون ها مسلمان و آزاده در سطح جهان شد که دیری نمی پاید این آتش و خشم انقلابی مسلمانان جهان، دامان غرق در خون بی گناهانِ آمران، عاملان و مسببانش را سخت بگیرد.

بی‌تردید تکرار این گونه جنایات هولناک، آن هم در شرایطی که آمریکا به ظاهر از افغانستان خارج شده، بیش از همه متوجه آمریکای جنایتکار بوده و سردمداران کاخ سفید را متهم و مسبب اصلی آن نشان می دهد که با انتقال تروریست‌های تکفیری از سوریه و عراق به افغانستان و جلب همکاری حامیان منطقه‌ای خود با حمایت‌های تسلیحاتی، مالی و فکری برای ارتکاب جنایات تروریستی، درصدد القای گزاره بازگشت جنگ و ناامنی به افغانستان با خروج نیروهای آمریکایی از این کشور است.

این شورا افزود: رژیم تروریستی و تروریست پرور ایالات متحدۀ آمریکا و همپیمانان کاخ‌سفید بایستی به جنگ افروزی‌ها و کینه توزی‌های شیطانی خود علیه امت اسلامی به ویژه ملت مظلوم افغانستان خاتمه دهند؛ چرا که افکار عمومی جهانیان باور دارند با خروج آمریکایی‌ها از غرب آسیا موجبات امنیت و آرامش پایدار ملت‌های مسلمان منطقه فراهم خواهد شد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم افغانستان از مسئولان این کشور و تمام مجامع بین المللی مدعی حقوق بشر خواست با تحقیق و بررسی پیرامون این جنایت ها و شناسایی و مجازات جدی عاملان و مسببان آن، از تکرار این گونه فجایع تلخ و جانکاه جلوگیری کنند.

منابع خبری افغانستان از استان قندهار گزارش دادند در انفجار ظهر جمعه (۲۳ مهر ۱۴۰۰) در مسجد فاطمیه ۳۳ تن کشته و ۵۳ تن دیگر زخمی شدند. همچنین بر اثر یک انفجار دیگر شانزدهم مهر ۱۴۰۰ در مسجدی در ولایت قندوز در شمال افغانستان ده‌ها نفر از غیرنظامیان کشته و زخمی شدند. مسئولان محلی گفتند دست‌کم ۵۰ نمازگزار در این رویداد کشته و بیش از ۱۰۰ نفر براثر این انفجار زخمی شدند. شاخه خراسان گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) مسئولیت این حمله ها را برعهده گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید