رییس فراکسیون اهل سنت بیان کرد: سه چالش مهم انتخابات ریاست جمهوری

رییس فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس فضای انتخاباتی فعلی را «یک قطبی» عنوان کرد و ضمن برشمردن آسیب‌های این فضا گفت: به نظرم شخصیت‌های مطرح که هنوز اعلام حضور نکرده‌اند، نگران خراب شدن سابقه سیاسی خود هستند.

جلال محمودزاده در ارزیابی خود از فضای انتخابات پیش رو گفت: به نظرم فضای انتخابات یک قطبی است، علتش هم این است که اصلاح طلبان گزینه مناسبی را معرفی نکردند، هم اکنون بیشتر نامزدها اصولگرا هستند و به نظرم، یک قطبی بودن جریان انتخاباتی ادامه پیدا خواهد کرد. اینکه از یک جناح سیاسی افراد زیادی نامزد شوند و از جناح سیاسی دیگر فرد قابل توجهی وجود نداشته باشد، وضعیت مناسبی نیست.

رییس فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس گفت: تجربه ثابت کرده که مشارکت مردمی در انتخابات‌هایی که اصلاح طلبان، اصولگرایان و مستقلین حضور داشتند، پررنگ‌تر بوده است. به نظرم در زمین اصولگرایان هم چهره شاخصی اعلام حضور نکرده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس با بیان اینکه به نظرم جناح‌های سیاسی هنوز برای مطرح کردن چهره‌های شاخص تصمیم نگرفته‌اند، تصریح کرد: با اینکه اصولگرایان نگرانی کمتری در ماجرای تأیید صلاحیت‌ها دارند اما هنوز چهره شاخصی را که بتواند آراء را جمع کند، مطرح نکرده‌اند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس افزود: سه موضوع مهم باعث سردرگمی جریان‌های سیاسی در ایران امروز شده است. در وهله اول، مسئولیت اجرایی رییس جمهور است. به عبارت دیگر ایران مشکلات اساسی در زمینه زیر ساخت‌های اقتصادی، اشتغال و تحریم دارد و رییس جمهور آینده باید با همه این چالش‌ها روبرو شود. به نظرم شخصیت‌های مطرح که هنوز اعلام حضور نکرده‌اند، نگران خراب شدن سابقه سیاسی خود هستند چرا که می‌ترسند که در حین عمل شکست بخورند.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس افزود: نامزدهای احتمالی که هنوز اعلام حضور نکرده‌اند، نگران مشارکت مردم نیز هستند. در واقع، این شخصیت‌هایی که جریان‌های سیاسی روی آنها حساب باز کرده‌اند، نمی‌خواهند سکان ریاست جمهوری را با آراء کم به دست بیاورند. شیوع بیماری کرونا نیز که به خودی خود روی مشارکت مردمی تأثیرگذار خواهد بود. بنابراین به نظرم سه موضوع مهم مشارکت، وضعیت اقتصادی تحریمی کشور و بیماری کرونا سه چالش انتخابات 1400خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید