روشنک، رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی: اقتصاد مقاومتی با برخوردهای قهری و ایجاد ممنوعیت محقق نمی‌شود

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی گفت: مسیر رسیدن به اقتصاد مقاومتی با برخوردهای قهری، ایجاد ممنوعیت در صادرات و واردات اتفاق نمی‌افتد بلکه این مهم با رقابت اقتصادی و تلاش اقتصادی، کار کردن در مسیر داشته‌های هر کشور محقق می‌شود.
به گزارش اعتمادساز، محمد حسین روشنک روز 21 اسفند در مراسم هم اندیشی « 1400 با کارآفرینان» که به همت سرپرستی روزنامه اعتماد در خراسان رضوی و در محل هتل دیپلمات مشهد برگزار شد، افزود: اقتصاد مقاومتی به این معناست که چگونه اقتصاد را مدیریت کنیم تا وابستگی کمتری به خارج از کشور داشته باشیم، این به معنای دیوارکشی مرزها و عدم مذاکره با سایرین نیست.
وی ابراز کرد: اقتصاد مقاومتی چنین مفهومی ندارد و مسیر رسیدن به آن هم چنین مسیری نیست. مسیر رسیدن به اقتصاد مقاومتی نیز با برخوردهای قهری، ایجاد ممنوعیت در صادرات و واردات اتفاق نمی‌افتد بلکه این مهم با رقابت اقتصادی و تلاش اقتصادی، کار کردن در مسیر داشته‌های هر کشور محقق می‌شود. داشته‌های کشور ما صنعت خودروسازی و برخی دیگر از صنایع نیست بلکه تجارت و جاده ابریشم، کشاورزی، صنایع کوچک، صنایع دستی، صنایع تبدیلی مواد غذایی و خلاقیت‌هاست که ممکن است در هر بخشی داشته باشیم.
روشنک خاطر نشان کرد: دلیلی وجود ندارد که تصور کنیم نمی‌توانیم گوشی موبایل تولید کنیم، این امر کار سختی نیست و به دانش مرتبط با آن نیاز دارد در حالی که صنعتی مانند خودرو تنها به دانش نیاز ندارد و توان رقابتی بالایی را می‌طلبد. رسیدن به اقتصاد مقاومتی با دستکاری در اقتصاد محقق نمی‌شود و باید داشته‌های بومی در اقتصاد تقویت شود.
وی درباره نقش رسانه‌هادر حوزه اقتصاد تصریح کرد: اگر رسانه‌ها به داشته‌های بومی اقتصاد توجه کنند این امر تحقق می‌یابد، همان‌طور که تاکنون به اقتصاد مقاومتی رسیده‌ایم. هر کالایی که در داخل کشور پایین‌تراز قیمت جهانی عرضه و صادرات آن ممنوع شده باشد و از ارز 4200 تومانی هم استفاده نکند، به مقاومت و قدرت رقابت رسیده است اما هر کالایی که برای جنس مشابه آن تعرفه بالایی وضع می‌شود و ممنوع هم می‌شود و در نهایت با قیمت و کیفیت پایین‌تر از کالای ایرانی عرضه می‌شود، به اقتصاد مقاومتی نمی‌رسد.
رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی تبیین کرد: رسانه‌ها باید در این خصوص مطالبه‌گری کنند که چرا مردم ایران باید از بی‌کیفیت‌ترین خودروها با گران‌ترین قیمت استفاده کنند؟ رسانه‌ها باید بپرسند که چه کسانی پشت این اتفاق حضور دارند؟ قطعا ما در چنین حوزه‌هایی به اقتصاد مقاومتی نمی‌رسیم. چرا همان حمایتی که از صنعت خودروسازی می‌شود از فرش دستبافت نمی‌شود؟ نمی‌گذارند این اتفاق بیفتاد چراکه به کارگرانی که در صنایع مورد تایید خودشان کار می‌کند نیاز دارند و اگر به قالی‌بافی بپردازد، کارگر گران می‌شود.
رئیس انجمن کارآفرینان سازنده حریم رضوی اضافه کرد: در عرصه ساخت‌و ساز مشهد از همه شهرها عقب‌تر است و همه سرمایه‌گذاران از این شهر رفته‌اند، درحالی که مشهد مهد سرمایه‌گذاری بود و این اشکال متوجه مدیریت شهری است.
دبیر پیگیری و هماهنگی پویش‌‌های مردمی مقابله با کرونا خراسان رضوی با اشاره به یکه‌تازی بیماری خانمان‌برانداز کرونا، عنوان کرد: باید از مدافعان و ایثارگران سلامت و رسانه‌ها که انصافا در این مورد خوب عمل کردند، تقدیر و تشکر کرد. من همیشه از اقای دکتر نمکی گله‌مند بوده و هستم چراکه ایشان فرمانده است و باید فرمان بدهد و جایگاه خواهش کردن ندارد.
روشنک امنیت حاکم بر کشور را محصول تلاش همه گروه‌‌های سیاسی دانست و ابراز کرد: باوجود اختلاف نظر در دیدگاه‌های سیاسی من و آقای جوادی حصار، همیشه از ایشان درس دفاع از نظام جمهوری اسلامی را فرا گرفته‌ام و ما هر دو در دفاع از کشور با هم هم‌مسیر هستیم. ما همه در یک کشتی حضور داریم و این کشتی به سمت امواج حرکت کرده و کم‌کم دارد به آرامش می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید