روسیه: برجام جایگزینی ندارد

دیپلمات ارشد روسیه بر حفظ توافق هسته‌ای ایران به عنوان چارچوبی برای حفظ امنیت و صلح تاکید کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی وزارت خارجه روسیه معتقد است توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ میان ایران و گروه ۱+۵ هیچ جایگزین معقولی ندارد.

سفارت روسیه در لندن در حساب توییتری خود به نقل از ماریا زاخارووا می‌نویسد: برجام هیچ جایگزین معقولی ندارد. بدون آن، صلح و امنیت بیشتر آسیب پذیر می‌شود.

نشست کمیسیون مشترک برجام از فروردین امسال با هدف احیای این توافق در وین، پایتخت اتریش آغاز شده و ششمین دور آن پیش از این با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس) و بدون حضور آمریکا به ریاست انریکه مورا، معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا پایان یافت.

دولت آمریکا علیرغم ادعا‌های فراوان در خصوص حفظ برجام، هنوز هیچ اقدام عملی در این راستا اتخاذ نکرده و بار‌ها طی این مدت از عقد توافقی گسترده و جامع‌تر با تهران سخن گفته است. توافقی که بناست بخشی از زیاده خواهی‌های آمریکا در خصوص اقدامات منطقه‌ای و موشکی ایران را در بر بگیرد. با این حال موضع جمهوری اسلامی ثابت و بدون تغییر است: اجرای تعهدات ذیل برجام تنها منوط به بازگشت آمریکا به این توافق، لغو تحریم‌ها و راستی آزمایی آنهاست

دیدگاهتان را بنویسید